Full version: Skott av fuchsia?
zwinto
Hejsan...

Undrar hur man tar skott av fuchsia på bästa sätt??

Tacksam för svar smile.gif
Lady Hamilton
Det är bara att nypa bort en kvist och sätta i vatten eller i jord. Men ta bort ev.blomknoppar som finns eller växer fram tills sticklingen är rotad
malin72
aha jag satt och funderade på det idag.... jag har aldrig lyckats att övervintra någon sad.gif så jag satt och tänkte att till hösten kanske jag ska försöka ta sticklingar från dom jag har i år...
går det med ampeln också????
hur lyckas ni att övervintra era????
kristerh
CITAT (malin72 @ 13-07-2006, 00:46)
hur lyckas ni att övervintra era????

Jag förvarar mina fuchsior under huset, har en sk "krypgrund" eller om det kallas "torpargrund" tempen håller sig mellan +3 och +8 grader,
men om man bor i lägenhet med matkällare brukar det oxså gå bra.
krister
netaave
Jag toppar mina och sticker ner sticklingarna i jorden, ibland går det, ibland inte men den här sommaren är gynnsam för dylikt.
Gillan
CITAT (netaave @ 13-07-2006, 10:22)
Jag toppar mina och sticker ner sticklingarna i jorden, ibland går det, ibland inte men den här sommaren är gynnsam för dylikt.

Ok, då gör jag väl det med Blomsterlönnen också då smile.gif
Går det med allt annat, så går det väl med den också tongue.gif
zwinto
Blomsterlönnen kan du även sätta i vatten och få rötter på och sedan plantera. Går även att stoppa direkt i jord men tar lite längre tid smile.gif
Gillan
CITAT (zwinto @ 13-07-2006, 11:37)
CITAT
Ok, då gör jag väl det med Blomsterlönnen också då
Går det med allt annat, så går det väl med den också

Blomsterlönnen kan du även sätta i vatten och få rötter på och sedan plantera. Går även att stoppa direkt i jord men tar lite längre tid
CITAT

Tack för svar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon