Full version: Änglatrumpeten
Anki.P
Hej. Har drivit upp mina första änglatrumpeter, dom är ca 120 cm höga men nu undrar jag när dom ska börja blomma? Dom står i ca 20 liters krukor och får mycket vatten och blåkorn 3 dagar i veckan, har lagt blåkornkulor i jorden vid omplantering och kogödsel, så brist på näring har dom inte, dom står soligt på min altan .............har jag missat något eller blommar dom senare? Tacksam för svar //Anki unsure.gif
Alexander-VG-zon3
jag tror vad jag har fattat så ska dom få ne delnig inann dom blommar
Tjoppa
Ja, de måste dela sig innan de börjar blomma. Som ett Y ungefär. Har dina delat sig ännu?
Anki.P
Min änglatrumpet är 1 stam i grunden som har 2 utväxter nere ca 2 dm ovan jord så den är som ett Y, är det så ni menar? /Anki
Tjoppa
Om du sätter in några bilder så kan vi kolla på det.
Har du sått dem från frön eller är det sticklingar? Frön tar längre tid på sig att blomma, kommer oftast inte förrän slutet av säsongen eller nästa säsong.
Anki.P
Hej Jag har lagt in 2 bilder i ett album , men jag vet inte hur du ska kunna se dom unsure.gif Kan någon förklara hur man får sitt album att synas? Tack på förhand. /Anki
trollehatt
Hej,
jag satte frö i år och mina är dock inte 120 cm utan blyga 50-60 cm. De har dock delat sig i ett Y och mitt i har det kommit en blomma och varje y-gren har en knopp. Ska bli spännande att försöka övervintra dem, lånar tråden liten, hur gör man bäst för att övervintra änglatrumpet? Har även spikklubba som liknar trumpeten men den har inte blommat ännu.
Anki.P
Vad skoj att din ängltrumpet blommar *avis* wub.gif Jag har också en spikklubba och den blommar för fullt med stora lila klockor. Den är jättefin. Köpte den iofs ca 50 cm hög i våras så den var nog en som var uppdriven tidigt i ett växthus.
Carex
det ser ut som om du får vänta lite med blomnngen, dina plantor har inte delat sig ännu. Viktigt är att du själv inte är framme med sekatören och skapar ett y, då tar det ännu längre tid. Tålamod!:)
Anki.P
Ok, jag ska inte klippa sönder den smile.gif Tålamod va det............. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon