Full version: Rabattförslag
Stussi
Jag skulle vilja ha lite förslag på marktäckare/låga/snabbväxtande perenner! Rabatten kommer att bli i en liten slänt med direkt sol så gott som hela dagen. Blommande eller bara gröna spelar ingen roll, alla förslag är välkomna! smile.gif
Betty
Ajuga reptans - Revsuga
olgak
Revbildande smultron. Med lite kogödsel blev det otrolig sprutt på mina och plantorna blev stora och frodiga - sprider sig fort!
Stussi
Tack för tipsen Betty och olgak! Man kanske kan blanda smultron tilsammans med lite blommor eller tar smultronen överhanden?

Fler tips tas gärna emot! wub.gif
olgak
De har en tendens att växa in såklart, eftersom de skickar ut revor. Men det är ju bara att slita av revorna när man rensar ogräs. Jag har mina som kantväxt och hittills funkar det jättebra.
Stussi
Vad är det för sorts smultron du har? Jag köpte Månadssmultron i våras men dom var "rev fria".
olgak
Det vete sjutton. Jag tror jag plockade dem i gräsmattan wacko.gif ! Då var de jättesmå, men i rabatten blev det som sagt andra bullar. Med gödsel och vatten och en egen plats, så blev de mycket större.
Stussi
CITAT (olgak @ 23-08-2006, 16:36)
Det vete sjutton. Jag tror jag plockade dem i gräsmattan  :wacko: ! Då var de jättesmå, men i rabatten blev det som sagt andra bullar. Med gödsel och vatten och en egen plats, så blev de mycket större.

Okej! laugh.gif
ingrid fuxwall
Penningblad sprider sig fort men blir kanske för väl täckande.

ingrid
*Felix matte*
Hoppsan... då vet jag vad det är som ville ta över hela rabatten laugh.gif
Revsuga.... har smugit sig ut från rabatten till gräsmattan. ohmy.gif
Ophelia
Kattfötter, finns i rött, rosa och vitt samt även en större variant. Timjan av olika slag, trädgårdsolvända är söt. Flocknäva (kryper utmed jorden).
Stussi
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-08-2006, 22:38)
Penningblad sprider sig fort men blir kanske för väl täckande.

ingrid

Penningblad var jättefina! smile.gif Bara bra om dom är väl täckande.
Stussi
CITAT (Ophelia @ 24-08-2006, 07:29)
Kattfötter, finns i rött, rosa och vitt samt även en större variant. Timjan av olika slag, trädgårdsolvända är söt. Flocknäva (kryper utmed jorden).

Åh, kattfötter brukade vi plocka när vi var små! wub.gif Växte i diket utanför mammas och pappas hus. Flocknäva ska jag kika närmare på, är ute efter någonting som kryper utmed marken.

Hur ska jag kunna bestämma mig nu med alla fina förslag!? blink.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon