Full version: Gunnels gröna
Lars-Olof Arvids
I kväll kl 20.00 är det Gunnels gröna i TV2. Den här gången ska hon besöka Peter Korn, en härlig trädgårdstok i Landvetter som jag också har besökt ett par gånger. Han har alltid spännande projekt på gång och vet hur man får tag i växter som ingen annan har. Missa inte detta!

Olle
Betty
Tack för påminnelsen! *går genast och programmerar DVDn* smile.gif
Eva i Höga
Japp, självklart ska jag se på det, finns inget som kan hindra mig. Hade även tänkt besöka Peter Korn nån gång. Hur har han det med öppettider, kan tänka mig att det är under sommarhalvåret?
Alba
Ser fram emot kvällens program. smile.gif
ewa zon 3
Kvällens avsnitt verkar väldigt spännande. Nu vet resten av familjen att klocka 20 på onsdagar är jag inte kommunicerbar rolleyes.gif

/Ewa
Lars-Olof Arvids
CITAT (Eva i Höga @ 08-11-2006, 12:31)
Japp, självklart ska jag se på det, finns inget som kan hindra mig. Hade även tänkt besöka Peter Korn nån gång. Hur har han det med öppettider, kan tänka mig att det är under sommarhalvåret?

Han har öppet från 1 april till 30 september. Då har han också försäljning av sitt växtöverskott - ett överskott som inte precis består av prästkragar och ringblommor, vilket lär framgå av kvällens program. rolleyes.gif

http://www.peterkornstradgard.se

Olle
kerstin z5-6
Och glöm inte Larz Danielsson!!! , som också medverkar , hans plantskoleväxter är minsann inte de vanligaste -har postorder -samlar det mesta själv-tex i kazakstan och odlar i Jämtland -en sann entusiast
Väldigt speziell smile.gif typ är han med smile.gif

Spezialplant

Nätbutiken brukar ha öppet from mars
Mia, zon 3
Det var ett kul program.... Alltid lika roligt att se att det finns fler som blir galna i samma sak som man själv.
Men vad tror ni - stämmer det som Gunnel funderade - Är det övervägande män som drabbas av manier? Alltså som samlar etc.
Själv kan jag "drabbas" av en växt eller ett släkte, men inte så att jag MÅSTE ha alla arter/namnsorter, eller bygger speciella rabatter för bara den osv. Och jag har inte fattat tjusningen med att odla något bara för att det är svårt (någon mer poäng måste det ha, liksom).
Men det är ju detta (bland annat) som är så kul med odling - att det finns utrymme för alla möjliga inriktningar!
Lars-Olof Arvids
Ja, Larz verkar också vara en trevlig galning! smile.gif Jag skulle gärna vilja besöka honom också, men det blir ju lite längre att åka. Men beställa lite roliga växter kan man ju göra till våren...

Olle
kerstin z5-6
Nej , inte är det bara män , själv tycker jag bara att det är trevligt att någon är lite värre än jag smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Rossi
CITAT (Mia @ zon 3,09-11-2006, 08:27)
Det var ett kul program.... Alltid lika roligt att se att det finns fler som blir galna i samma sak som man själv.
Men vad tror ni - stämmer det som Gunnel funderade - Är det övervägande män som drabbas av manier? Alltså som samlar etc.
Själv kan jag "drabbas" av en växt eller ett släkte, men inte så att jag MÅSTE ha alla arter/namnsorter, eller bygger speciella rabatter för bara den osv. Och jag har inte fattat tjusningen med att odla något bara för att det är svårt (någon mer poäng måste det ha, liksom).
Men det är ju detta (bland annat) som är så kul med odling - att det finns utrymme för alla möjliga inriktningar!

I vår familj är det definitivt jag och inte min man som är den "maniska"! smile.gif
Jonas70
CITAT (Mia @ zon 3,09-11-2006, 08:27)
Och jag har inte fattat tjusningen med att odla något bara för att det är svårt (någon mer poäng måste det ha, liksom).

Nej, det har faktiskt inte jag heller fattat.
kerstin z5-6
Men det har jag blink.gif blink.gif blink.gif allt som är snyggt är ju marginellt härdigt hos mej , jag söker ju inte det svåra i första hand precis .... wacko.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon