Sidor: 1, 2
Helen i Piteå Zon 5
Var av en händelse in här http://www.froshopen.se/ laugh.gif upptäckte att det fanns massor av olika sorters lökar för 9,90:-/st. vet inte hur det gick till wink.gif men nu är visst ett lökpaket på väg biggrin.gif laugh.gif /Helen
Lady Hamilton
ohmy.gif Måste vara ett virus................ laugh.gif För nu är även ett paket på väg till mig...........
Helen i Piteå Zon 5
biggrin.gif laugh.gif så det kan gå... /Helen
Ophelia
*försöker intensivt sitta på händerna*


Ja det är ju billigt rolleyes.gif rolleyes.gif
kerstin z5-6
men det där var väl himla onödigt va???-och vaad gör DU på frö med postens sajt ? Nu åkte jag dit på både oxalis tulpaner och annat -tala om för mej vars jag ska ha dem till i vår -vaaa?? wacko.gif wacko.gif wacko.gif blink.gif blink.gif blink.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
frösidan vägrar jag glo på ... vissa har ju karaktär blink.gif
Helen i Piteå Zon 5
biggrin.gif hahaha..... jag säger då det.... biggrin.gif jag vet inte heller var jag ska sätta allt jag beställde i lökväg biggrin.gif
jag var ALDRIG in på frösidan sleep.gif
men håll med om att vi har fyndat! tongue.gif /Helen
Mattsson
sådärja, då åkte jag dit ordentlig jag med.... smile.gif
Ophelia
Jaha....ja om ni alla andra beställer så gör väl jag det med då smile.gif
kerstin z5-6
haha -jo vi har fyndat smile.gif det var dessutom aldeles för enkelt att beställa .. och nu i november nehöver man minsann lite uppmuntran ..
ewa zon 3
Näe, vad håller ni på med? ohmy.gif
Jag som just städat min trädgårds-verktygslåda, putsat alla redskap, oljat in och haft mej. Läste nog några besvärjelser också tongue.gif
Så håller ni på och frestar med fynd av lökar. Det var inte schysst wink.gif

/Ewa
kerstin z5-6
oshyssta lökar " ? LOL biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ewa zon 3
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ja du e' rolig du

/Ewa
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-11-2006, 18:49)
oshyssta lökar " ? LOL biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

hahaaa biggrin.gif den var kul biggrin.gif laugh.gif
Ophelia
Oh.....det blev en del...en hel del....massor egentligen rolleyes.gif
ewa zon 3
Ja, då var det beställt här med smile.gif
Kunde inte motså näckrostulpanen och dvärgtulpanen

/Ewa
spektakelrakel
Men hur ska man bete sig med dem? Det lär väl vara för sent att plantera dem nu i höst eller? Kan man sätta i krukor? Hur tänker ni göra?

/En till som beställt... rolleyes.gif
fruberglund
Hihi, höll också på att bli lurad men när jag såg vad frakten blev så var det helt plötsligt inte så billigt tyckte jag. Tja, det kanske det var förresten men inte så billigt så jag plockar fram mina verktyg och lägger mig på knä i de blöta rabatterna igen biggrin.gif

Men nästa år när jag gjort lite nya rabatter och behöver MASSOR med nya lökar...då ni tongue.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag kommer att plantera ner lökarna i krukor med plantjord och förvara dom mörkt och i ca. +1-+5gr..... hoppas det fungerar rolleyes.gif om inte... kommer jag att ha blommande Liljor, Allium, Tulpaner, Pärlhyacinter, Oxalis, Kungsängsliljor, Nunneört och Stäppliljor tidigt att njuta av i väntan på våren biggrin.gif laugh.gif /Helen


Frakten tyckte jag var superbillig...59:- totalt för ett paket innehållande 15 olika sorters lökar varav flera sorter var ett antal av rolleyes.gif
kerstin z5-6
Jag med .. fast så värst lång tid är det inte så mörkt eller svalt där .. men jag och Helen blir först med tulpanerna i år då


Dessutom försa hon sej nu: -15 sorter är du inte riktigt rusk?


Själv nöjde jag mej med 14 sorter

sleep.gif
Ophelia
Jag kör nog tulpanerna i jorden (om det inte fryser på) och en del andra lökar med. men jag tänker nog göra söta krukor med smile.gif

Beställde en massa olika lökar totalt 24 olika sorter smile.gif
kerstin z5-6
tack Ofelia du var värst ...ska jag minsann berätta för min man det ...kommer han inte att tro på biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
spektakelrakel
Tack för tipsen.

(Jag köpte bara 11 påsar...)
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-11-2006, 20:19)
Dessutom försa hon sej nu: -15 sorter är du inte riktigt rusk?

biggrin.gif biggrin.gif ja, men det är ju inte frön biggrin.gif biggrin.gif Lökar räknas väl inte?? biggrin.gif
malin72
snyft har köp stopp nu och så får man se detta sad.gif sad.gif ohmy.gif åhhhhhhhhhhh vad mycket som jag vill ha tongue.gif tongue.gif tongue.gif äsch får fråga om jag kan få en för tidig julklapp laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
jag har sått rosor idag .. så jag ska väl hålla min trut laugh.gif laugh.gif laugh.gif


nää lökar räknas inte alls förstås smile.gif
Lemonne
Nähä! Räknas inte lökar! Ja men då så... Då gör det ju inget att jag också beställde ett gäng!

Min sambo är ju så ekonomisk, så om jag berättar för honom vad det egentligen skulle kostat vid fullpris kanske han inte blir så arg... wub.gif
Ophelia
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-11-2006, 20:29)
tack Ofelia du var värst ...ska jag minsann berätta för min man det ...kommer han inte att tro på  :D  :D  :D  :D

Hade kunnat beställa mer........missade fröna....jaja...det är väl inte försent än laugh.gif


Förresten ser jag det här som att jag TJÄNAR pengar biggrin.gif
Zazu
usch, jag har visst något virus i datorn, den fick fnatt och beställde 32 påsar ohmy.gif laugh.gif
marskattan
ja jisses, jag har öppnat froshoppen på en annan sida men efter att ha läst alla era berättelser om det här viruset så är jag ju livrädd för att bli drabbad

*vet att jag inte borde gå in och titta men kan knappast låta bli*
Lady Hamilton
CITAT (spektakelrakel @ 11-11-2006, 19:43)
Men hur ska man bete sig med dem? Det lär väl vara för sent att plantera dem nu i höst eller? Kan man sätta i krukor? Hur tänker ni göra?

/En till som beställt...  rolleyes.gif

Jag planterade lökar i stora krukor innomhus Nov-06 och placerade dem på golvet i mitt uterum. De började växa i Feb/Mars då tog jag fram dem och placerade dem ljust så här blev resultatet
Tulpaner
Narcisser
Så det blir nog något liknande i år smile.gif
Ophelia
CITAT (marskattan @ 12-11-2006, 16:11)
ja jisses, jag har öppnat froshoppen på en annan sida men efter att ha läst alla era berättelser om det här viruset så är jag ju livrädd för att bli drabbad

*vet att jag inte borde gå in och titta men kan knappast låta bli*

För varje förpackning TJÄNAR du pengar....du kan bli riiiiik biggrin.gif
mulle
Höh. wacko.gif
Här är en som också drabbades av viruset och så....DOM LEVERERAR JU INTE UTOMLANDS!!!!
sad.gif sad.gif sad.gif

Njut av era lökar, ni!

Mulle
kerstin z5-6
stackas dej Mulle , det var nedrigt gjort ...det går ju båtar -Nog kunde dom väl ha skickat till dej ? blink.gif
mulle
Jag funderar allvarligt på att beställa Poste Restante till Grisslehamn och kvista över med färjan och hämta...
Tänk vad lite lökar kan ställa till med! biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Mulle
anneli85
Jag åkte dit jag med..... huh.gif , blev en hel del lijor. Men vad ska jag göra med dem nu då? Kan jag sätta ner dem i jorden nu? Jag bor i sörmland zon 3. Jag har noll koll på liljor, men dom var ju himla fina
stennie
Så åkte jag dit med, så mycket fint och så billigt wub.gif
Detta blev det! tongue.gif


1 x Hemisphere
1 x Wirosa
1 x Shirley
1 x Angelique
1 x Monte Carlo
1 x Lustige Witwe
1 x Gay Kybo
1 x Snönarciss, Rip van Winkle
1 x Trädgårdsjonkvill, Campernellen
3 x Hybridstäpplilja, Cleopatra
1 x Vårlilja
1 x Berglök
titti49zon6
O jag vill vara med bland dom som får dom första tulpanerna här uppe biggrin.gif
Kerstin o Helen kan väl inte ha ensamrätt eller? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Det slank visst med en hel del liljor också o så råkade jag klicka dubbelt så jag fick två orderbekräftelser men har ringt och bett dom stoppa den ena
nån måtta får det ju vara det är ju bara november ännu,vart skall detta sluta wub.gif
Betty
CITAT (titti49 @ 13-11-2006, 11:52)
nån måtta får det ju vara det är ju bara november ännu,vart skall detta sluta wub.gif

Det finns en viss risk att min stackars man åker dit på att gräva en jordkällare åt mig, eller bygga en vinterträdgård, eller ett lagom stort växthus som jag får lov att ha delvis uppvärmt...
Eller så får jag lov att försöka sitta på händerna och ignorera alla era fantastiska fynd... stackars mig... sad.gif

rolleyes.gif
titti49zon6
Betty, du får lov att offra en garderob och sätta in en ventil o hyllor biggrin.gif
medans du väntar på dom andra alternativen laugh.gif
Mitt växthus är helt översnöat nu och det blir för dyrt att värma upp under vintern, men jag har en fin matkällare som bara innehåller blommor numera
potatis och annat onödigt får samsas i kylskåpet rolleyes.gif
Betty
CITAT (titti49 @ 13-11-2006, 12:34)
Betty, du får lov att offra en garderob och sätta in en ventil o hyllor biggrin.gif
medans du väntar på dom andra alternativen laugh.gif

Smart tips, tack! biggrin.gif Jag har en ventil i förrådet, kanske man skulle kunna ställa en garderob (med ett lagom stort hål utsågat på baksidan) framför den. Hmmm... en tanke som tål att spinnas vidare på... rolleyes.gif wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (titti49 @ 13-11-2006, 12:52)
Kerstin o Helen kan väl inte ha ensamrätt eller? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Absolut inte! biggrin.gif Ju fler, dessto roligare biggrin.gif laugh.gif
Ja, visst var det billiga lökar? Tänk såååå mycket pengar vi sparar nu biggrin.gif det ger en större sparad slant till vårens beställningar biggrin.gif laugh.gif /Helen
titti49zon6
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 13-11-2006, 13:52)
Ja, visst var det billiga lökar? Tänk såååå mycket pengar vi sparar nu  :D   det ger en större sparad slant  till vårens beställningar  :D  :lol:  /Helen

kloka ord tongue.gif
sparre
Samma hände här!!! Har ni handlat där förut? Jag kände inte till dom.
Hoppas att man hinner få lökarna till jorden.
Varför man inte kan låta bli!!
Anki i Stockholm
Helen i Piteå Zon 5
Hej sparre!
jo, jag har handlat därifrån förr, inte just nu lökar men frön rolleyes.gif och jag har varit nöjd, hoppas vi alla blir det nu också rolleyes.gif /Helen
kerstin z5-6
oooh vad vi sparar ... har ni sett att secret seeds har öppnat smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-11-2006, 14:58)
oooh vad vi sparar ... har ni sett att secret seeds har öppnat smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Japp! har sett det biggrin.gif men vad har hänt med Patric studio? (gurugarden)
Helen i Piteå Zon 5
Ang. Gurugarden hittade jag denna info.

http://forums.gardenweb.com/forums/load/ca...3724148.html?12
kerstin z5-6
strictly a wholesale busines , bah ... tyyyypiskt sad.gif
Helen i Piteå Zon 5
Mitt lökpaket kom idag biggrin.gif Alla lökar ser helt friska och fina ut..... Nu är det bara att plantera ner dom och hålla krukorna väldigt svalt rolleyes.gif / Helen
titti49zon6
Va kul biggrin.gif
Har fått avisering från posten att dom finns att hämta i morgon em
Vi får väl hålla kontakt och redovisa när lökarna sätter igång att blomma rolleyes.gif
Kanske det blir ett vardagsrum eller kök fullt med blommande lökar i februari biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon