Ung_trädgårdsfantast
Undrade om det fanns något redan nu som man kan göra i trägården tills nästa vår?
Är frögalen så har redan samlat på mej massor av frön.. huh.gif ohmy.gif unsure.gif
Sissi
Finns en hel del att göra innan vintern slår till.. Jag har för några veckor sedan planterat vår lökar ute i trädgården.. Det ska plockas undan allt som man under sommaren plockat fram.. För min del så har jag hängt ut mat till små fåglarna på bra ställen, där det blir lätt att komma åt även då snön kommer..

Jag har sattsat helhjärtat på att ta in enhel del pelargon sticklingar från sommarens pelargoner som jag har haft ute.. Så jag har haft dom stående i vatten och sedan planterat ut dom och har nu ett tretti tal stående under en lysrörslampan uppe i min hall..

Det börjar tyvärr bli tid att bege sig n nu har jag en känsla av, så jag har planterat kaktus frön då man kan göra det året om.. Alltid kul när det tittar upp något i jorden...

Hoppas du fick några tips i alla fall!!
Ung_trädgårdsfantast
Javisst!
Tack så mycket! biggrin.gif
har redan satt tulpanlökarna ner i jorden!
kerstin z5-6
I januari börjar såracet på Förökningsavdelningen -direkt efter nyårschampisen
Du hänger väl på ??

Till dess får du fixa lysrör om du inte redan har det och är marken mjuk ännu kan både rosor och lökar beställas o grävas ner <:)
Välkommen hit !
K
Carex
starta bla. chili och kronärtskocka i januari.
cia73
Hmmm. Nu har jag sått mina rhododendronfrön som jag vinkade ut i diskbaljan i misstag idag. ohmy.gif Fiskade upp dem med toapapper så nu är det(rent!) toapapper i planteringslådan. laugh.gif laugh.gif Hoppas de inte gror så riktigt fort, det är ju bara novemder ännu!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon