Full version: Hade lite tur
ewa zon 3
Har försökt låna Lars-Åke Gustavssons Rosböcker (Rosor för nordiska trädgårdar del 1-2) flera gånger. Väntelistan har varje gång varit för lång för att det skulle kännas rimligt att sätta upp sig. Så igår när jag hörde med mitt närmaste bibliotek, eftersom böckerna inte fanns i bibliotekets katalog längre, fanns dom inne på ett bibliotek i en annan kommun, inte så långt ifrån. Ringde direkt och la undan böckerna.
Nu är böckerna bara mina några veckor wub.gif

Undrar vad som hände med böckerna på mitt bibliotek sönderlästa, stulna eller??? Kanske finns det en "svart marknad" för de här böckerna eftersom det verkar vara svårt att få tag på att köpa i den vanliga bokhandeln tongue.gif

Finns böckerna på ditt bibliotek?

/Ewa tongue.gif
titti49zon6
Nej det gör dom inte och dom är inte intresserade av att köpa in dom
heller sad.gif
Har lämnat in en lista med böcker som jag var intresserad av bl.a dessa
men fick till svar att dom inte prioriterar just dessa
kerstin z5-6
Kan i viss mån förstå det -upplagan är slut och ny upplaga kommer 2007 med Del 1 och 2 kommer 2007-03 och del 3 är angiven som 2007-08.
Förhandsbeställt alla tre smile.gif.
titti49zon6
Ja men det är ju innan upplagan tog slut, innan jag visste att det kommer en ny, vilken jag har förhandsbeställt......det kan ju finnas fler än jag i kommunen som är intresserad
fruberglund
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-11-2006, 14:32)
Kan i viss mån förstå det -upplagan är slut och ny upplaga kommer 2007 med Del 1 och 2 kommer 2007-03 och del 3 är angiven som 2007-08.
Förhandsbeställt alla tre smile.gif.

Hur förhandsbeställer man? Jag bara måååååååååååååste ha 1:an när den kommer ut, 2:an har jag redan smile.gif
kerstin z5-6
Via adlibris tex ... och nu görs de ju om .. 1an är reviderad och 2 an är inte samma heller osv .. Kanadensarna är med
fruberglund
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-11-2006, 18:55)
Via adlibris tex ... och nu görs de ju om .. 1an är reviderad och 2 an är inte samma heller osv .. Kanadensarna är med

Hmmm men kan ju inte köpa 2:an för 3:e gången heller (har redan råka dubbelköpa, ooops hade den visst redan i bokhyllan biggrin.gif )! Nä, den jag har får duga men 1:an måste jag ju absolut ha!!!

Ska gå in och se på Bokus på en gång.
fruberglund
Bevaka gick men inte förhandsbeställa. Men då får man ju i alla fall e-post när den finns, hoppas den inte går åt för fort så alla som vill kan köpa den smile.gif
kerstin z5-6
utgivningsdatum kommer nog att sammanfalla med Älvsjömässan ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon