Full version: Jippie!
Tesa
Sökte en 20 veckors trädgårdsutbildning på distans för ett tag sen och idag kom intagningsbeskedet..."Du har antagits.."
Adresserat till nån "Lennart" på min adress...jag heter INTE Lennart...har ett betydligt mer kvinnligt förnamn så jag fick ju ringa och fråga om det var jag som skulle vara glad eller "Lennart" wink.gif
Det var allt JAG!! laugh.gif
(dom rev sig lite i huvvet lite tror jag...)
Så i slutet av februari så börjar jag...lite pirrigt blir det...det var länge sen man gick i skolan..
Det är på halvfart så det skall gå att få ihop med resten av livet det här fast jag får väl avstå från lite nöjen som odla.nu kanske...
Men...det är ju ett tag dit..så än blir ni inte av med mig tongue.gif
anna_rispan
grattis!! vad roligt. skumt det där med Lennart
fruberglund
Grattis och lycka till!
Helen i Piteå Zon 5
GRATTIS! VILKEN LYCKA! wub.gif /Helen
Eva i Skåne
Grattis! säger jag också . wub.gif








lite lite avundsjukt unsure.gif
men jag har ju inte sökt nåt rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
Stort grattis wub.gif
Monica M zon 4
Va kul! Jättegrattis! smile.gif
askar
Grattis! smile.gif
Alba
Ett jättestort grattis. Det låter spännande.
kerstin z5-6
Grattis -låter jätteskoj det där <:)
Eva i Höga
Grattis här också. Trädgårdsutbildning på distans... hur, var, berätta mer, snälla.
ewa zon 3
Gratulerar, låter jätteroligt! smile.gif
Berätta gärna lite mer

/Ewa
Irene_L
Grattis!!!
Vad roligt att du kom in!!
Lycka till!!
rolleyes.gif
mvh
Irene
Lars-Olof Arvids
Grattis Tesa! Lycka till med trädgårdsutbildningen! smile.gif

Olle
karjo
Grattis! smile.gif

Det låter jätteintressant! Berätta mer! smile.gif
Betty
Grattis och lycka till! smile.gif
Biggan_
Grattis o Lycka Till! wub.gif
amaira
Grattis Tesa, önskar amaira också!! wub.gif


(och Kerstin ... den där uuunderbaaara tomtebilden, jag tröttnar aldrig på den)
Snöflinga
Sä roligt ... Grattis och det är klart att du inte skall överge Odla, utan tvärtom ... du får tipsa oss om saker vi inte hade en aaaning om tongue.gif
Kajsa
Grattis, så roligt, du får berätta vad kursen leder fram till biggrin.gif
Vi är så nyfikna.
mulle
Grattis!
En MYCKET nyfiken Mulle
Tesa
Ojdå...jag rodnar ju riktigt..
TACK för alla grattis oc lyckönskningar... wub.gif wub.gif

Det är ingen märkvärdig utbildning..20 veckor på halvfart med lite olika bitar passande för att jobba på plantskola så...
...eller som jag drömmer om..driva min egen lilla plantskola..till det är denna utbildningen perfekt tror jag..om inte annat så kommer jag säkert ha roligt...
Här finns lite om den..
Dingleskolan
Jag bor ca 6 mil från skolan så det blir inga problem att pendla dit när vi skall vara på plats heller..

Även om jag kanske inte "blir nåt" av den här utbildingen så ger det mig iallafall nån grund att stå på om jag vill göra nåt annat än att mjölka kor resten av livet..
Alla barnen börjar bli stora och nu känns det som om det är "min tur"...
karjo
Åh vad kul det låter! Men jag har lite för långt till Dingle. Vet någon om det finns flera liknande utbilningar?? smile.gif smile.gif
anna_rispan
Jag gick till studievägledaren. Det ska finnas en sida på nätet som listar alla komvuxutbildningar också. När jag sökte så fanns det både här och där. Sökte till Tenhult och Dingle som jag minns. Hamnade i Dingle.
karjo
Ska du också läsa kursen anna-rispan? huh.gif Nu blir jag lite förvirrad blink.gif
rolleyes.gif
anna_rispan
Nej jag har gått komvuxutbildning i Dingle.
Tesa
Vad för Komvux har du gått där? Trädgårdsanläggning?
Denna kursen jag skall gå är också komvux men är helt ny..
anna_rispan
CITAT (Tesa @ 27-11-2006, 23:54)
Vad för Komvux har du gått där? Trädgårdsanläggning?
Denna kursen jag skall gå är också komvux men är helt ny..

Mm, typ. Trädgårdsprogrammet komvux. Vi fick välja kurser själva så jag blev trädgårdsanläggare minus plattsättning plus grönsaksodling. Enklaste förklaringen. (40 poäng)

Ja det låter nytt. När jag gick där har jag för mig att de hade nån jordbrukskurs 20 poäng halvfart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon