Lady Hamilton
Hej Är det någon av ert som har "fått ut" någon lista på tid/datum för storhelg-Ob-ersättningarna för 2007?
Igentligen hör det väll till de som håller på med löner men när jag arbetade åt kommunen så hade vi alltid en sådan lista uppsatt på arbetsplatsen så man visste vad som gällde. Jag jobbar ju privat så hos oss kan det bli lite "hipp som happ" beroende på hur man har skrivit på löne rapporten (oftast till den anställdes fördel smile.gif )
Men just nu är jag oense med en arbets kamrat om "när" storhelgs OB- börjar för Jul o Nyår. Jag tror att det är 23/12 o 30/12 från kl.19.00 men hon tänker "begära" redan från den 22/12 o 29/12. Är det någon som har "sten koll"?
Är det någon som har en lista för 2007 så vore jag tacksam om denne någon ville dela med sig av datumen till mig så vet vi "säkert" och slipper en hel del "tjafs2 på jobbet framöver.........
flower
Den listan borde ditt fackombud på jobbet ha fått.. fråga honom/henne om inte ngn kan hjälpa dig här..
yenny
Jag har inte stenkoll.... men jag skulle tro att det är storhelgs OB från fredag kväll kl19.00 och samma på nyårsafton, alltså fredagen innan.
Men jag kan ha fel.

Scrollan, vart är du? Har du koll?
anne-li i olofstorp
Hej vänner!
Det beror på vilket avtal du jobbar under. Ta kontakt med facket och fråga!
(Hotell o Restaurant, Kommunal, IF Metall mm, alla är olika)
Kram
Lady Hamilton
laugh.gif Hmm.........nu är det jag som är fackombud. Och har ordnat dessa listor på "annat sätt" tidigare år. Får väll ringa på våran Avdelning då. Tack för hjälpen i allafall. (Vi tillhör Kommunal o STHF )
Bitta98
O-tilläggstid A Tid från 18.00 på dag före julafton eller nyårsafton till 07.00 på vardag utom lördag närmast efter helgdagsafton. Tillhör kommunal.
Kathy
CITAT (Bitta98 @ 18-12-2006, 09:11)
O-tilläggstid A  Tid från 18.00 på dag före julafton eller nyårsafton till 07.00 på vardag utom lördag närmast efter helgdagsafton. Tillhör kommunal.

Det kan finnas lokala förhandlingar som avviker från avtalet i stort, därför är det svårt att säga "såhär är det".
Vårt avtal säger kl 19:00 istället för 18:00 samt kl 06:00 istället för kl 07:00.

Som jag skrev i pm till dig, Hamilton, så är det allra bästa att skaffa sig ett aktuellt ex av avtalet och ha det på arbetsplatsen, så behöver det inte uppstå några oklarheter. wub.gif (sen får du säga till din chef att inte vara så "snäll" wink.gif det är inte bra i längden för någon av er wink.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon