Full version: Änglatrumpeter ut?
Hum
Jag har haft mina änglatrumpeter inne i lägenheten över den kallaste perioden, och så har de naturligtvis börjat växa och är redan rätt frodiga, den större, som miste sin förgrening under vintern, harr till och med fått ett spätt litet nytt "Y", och jag planerade nyss om dem i hästgödsel o. större krukor. Nu undrar jag när jag vågar ta ut dom på min glasade balkong. Temperaturerna går nu mellan +6 nattetid och ca.+25 soliga dagar, mulna dagar håller det sig kring eller under +10. Främst är jag rädd att den nya förgreningen ska ta skada.

-jb-

Fenja
Det borde gå bra att ställa dem där om det aldrig går under + 6 grader. Du kan ju svepa in dem i fiberduk om du märker att det blir kallare. Y: et tar ingen skada av att vara där. De kanske avstannar i tillväxt en period, men i övrigt borde det gå bra.
Mvh
Fenja
Alexander-VG-zon3
du kan sätta ut dom där så länge det inte blir frost hade min ute i natt och det gick ner mot +2c inga skada skedd så länge det är över +20c på dagen växer dom
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon