aanderss
Hur gör man då. tex om man är på resa?
Finns det mini datoror man kan ha med sig som man kan lägga in bilderna på och sedan föra över till sig stationära dator när man kommer hem?
Pjater
Finns juh många alternativ, du kan ha en laptop med dej och spara där eller ha flera minnes stickor till kameran eller skicka med mail eller lägga upp dem på en bild site och hämta de när du kommer hem.....
aanderss
CITAT (Pjater @ 12-03-2007, 17:40) *
Finns juh många alternativ, du kan ha en laptop med dej och spara där eller ha flera minnes stickor till kameran eller skicka med mail eller lägga upp dem på en bild site och hämta de när du kommer hem.....


tack för tipsen
emas
Extra minneskort tycker jag är jättebra. Blir också lite riskspridning om kameran skulle bli stulen.
Vet även de som har bärbara hårddiskar med sig och de som bränner cd-skivor på internetcafeer (alla tillåter det dock inte).

emma
aanderss
CITAT (emas @ 13-03-2007, 23:27) *
Extra minneskort tycker jag är jättebra. Blir också lite riskspridning om kameran skulle bli stulen.
Vet även de som har bärbara hårddiskar med sig och de som bränner cd-skivor på internetcafeer (alla tillåter det dock inte).

emma

mm extra minne är nog de bästa
Rossi
När vi var i Kina och Tibet i somras så köpte vi en liten portabel hårddisk där vi efterhand förde över bilder, tömde minneskortet och tog nya bilder. Det blev mycket billigare än att köpa extra minneskort. Men så tog vi också ca. 3000 foton.
Alba
CITAT (Rossi @ 20-03-2007, 16:59) *
När vi var i Kina och Tibet i somras så köpte vi en liten portabel hårddisk där vi efterhand förde över bilder, tömde minneskortet och tog några bilder. Det blev mycket billigare än att köpa extra minneskort. Men så tog vi också ca. 3000 foton.




Portabel hårddisk - hur ser en sån ut - ungefär hur stor är den ?
Rossi
Här har du en länk till just den vi har - och som vi är nöjda med. Det finns olika modeller med olika stora lagringsutrymmen. Skulle vi ha köpt minneskort som motsvarar lagringsutrymmet på vår externa hårddisk så hade det blivit mycket dyrare. Och så ska man inte glömma att minneskort ju faktiskt slits ut med tiden.

Den är inte stor - lätt att ta med sig på resan. Du kan dessutom spela in ljud med den vilket vi hade nytta av på resan. Vi spelade in reseledarens berättelser och sen var det lättare att skriva dagbok på kvällen.

http://www.multitronic.se/showprod.php?pro...=15135A&b=1
Alba
Den verkar ju väldigt praktisk. Tack för tipset.
Ann, Bergen
Jeg var på Cuba i tre måneder, og tok flere tusen bilder i den perioden. På forhånd vurderte jeg også et ekstern harddisk, men følte det ble for utrygt. Og falt ned på ekstra minnekort som det beste. Fin måte å fordele risken på, enkelt, billig og ikke minst, det tar så og si ingen plass.

Samme hva du velger, god reise smile.gif
Ralf
Men jag skulle nog föredra extra minneskort nu.

för 1½ år sedan köpte jag ett 0,5 Gb kort, för 450 kr det rymmer nästan 200 kort

idag kostar ett 2 Gb kort ca 300 kr. Priset har alltså sjunkit med över 80% på ett år.

Kort skall väga 2 gram enligt spec.

Jag kommer nog skaffa ett sånt kort o då kan jag alltså ta 800 bilder på en resan.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon