catlady
Min bror ska ta bort ett gammalt äppleträd, päronträd och plommonträd för att få mer trädgårdsyta att utnyttja. Jag undrar om det finns något sätt att rädda dem, eller om det blir till att bara hugga ner?
Pirum
Att utnyttja trädgårdsyta på ett bättre sätt än just med stora, gamla, äppelträd är svårt smile.gif Men jag antar att din bror bestämt sig. Det går att flytta träden, men det blir nog orimligt dyrt. Kanske plommonträdet är litet nog för att kunna få uppgrävt.

Du kommer säkert att få bättre svar, men, om sorterna har ett värde för dig så skulle jag rekommendera att ta ympkvistar från träden.
catlady
Håller med dig Pirum! Men t.ex. päronträdet har knappt gett någon frukt på flera år nu. Och ja, han har bestämt sig...
Sorterna har egentligen inget värde för mig, och så har jag tyvärr inget att ympa in dem på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon