Piggeplopp
Hejsan!
Jag har gjort en solplats/berså av armeringsnät. Jag satt Vildvin samt Kaprifol för att dessa skulle klä in det hela. Problemet är bara att Vildvinets blad kommer så sent. Detta gör att det är full insyn och det är inte trevligt.

Jag har försökt att söka på nätet efter information om när blad kommer på olika växter men det står ingenstans. Det enda som står är när eventuella blommor kommer.

Har ni någon erfarenhet av klättrande växter där bladen kommer tidigt, typ redan nu? De ska helst trivas i söderläge och lerjord.

Tacksam för hjälp är

Pia
KURT
Både vildvin och kaprifol kommer ju med tiden att bli så täta att de täcker även utan blad. Att välja växt bara för att få blad någon vecka tidigare tror jag inte är någon mening. Se hellre till hur växten kommer att se ut när den blir större, hur bra täcker den utan löv?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon