Full version: Inget livstecken på
Sommartorparn
Planterade en paradisbuske i höstas (september). Nu när alla andra buskar har svällande knoppar visar den inga livstecken. Finns det något man kan göra. Den växer i en slänt som i o för sig är torr, men det är lerjord.
Lonicera
Hej! Min erfarenhet av Paradisbuske är att de ser bedrövliga ut under vintermånaderna för att sedan ta igen detta under försommaren då de är helt fantastiska. Jag har en gammal enorm buske som inte ger några livstecken än, jag bor i mälardalsområdet. Så du kanske få vänta ett tag till beroende på vart du bor. Min växer även den på en slänt där det är ganska så torrt.

Kram!
Christer i Falköping
Tror inte det är något fel på den, dessutom gillar den att stå torrt och eländigt. Skrapa på barken och se om det är grönt under om du känner dig orolig. Är det grönt lever och frodas den. Tänk sedan på att Paradisbuskar kan ta en evinnerlig tid på sig att utvecklas. Min stod still i tillväxten i tre år innan den satte fart.
Christer.
Sommartorparn
Tack f lugnande besked. Det såg grönt ut under barken när jag skrapade. Så det finns hopp. tummenupp.gif Vattnade för säkerhets skull.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon