Full version: Syrenhortensia
storm
Hejsan! Jag har köpt en syrenhortensia(Hydrangea Paniculata Grandiflora).Nu undrar jag hur jag ska få den att bli ett träd,för om jag ska klippa ner den varje vår så blir den väl en buske och det är inte det jag vill ha,sen sa dom på plantagen att jag skulle sätta den i vanlig blommjord,men nu har jag hört att alla hortensia villha surjord,Vad ska jag göra nu då jag redan har planterat den.
kira
Har oxå hört att den är en surjordsväxt du kan ju alltid tillföra lite rhododendronjord o undvika att kalka.Hälsn.Kira rose.gif
Inga från Närke
Har min syrenhortensia i vanlig jord och det går bra. Hur få den som ett träd? Tag bort de nedre grenar som växer ut från stammen och låt stammen växa på höjden, för övrigt ska den inte klippas ner för då får du inga blommor.
storm
Tack för era svar,jag undrar även hur många år ungefär tar det innan den blir som ett träd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon