Full version: Fler namnlösa buskar
Cam & co
Nu har jag varit ute med kameran igen och fotat mer av det vi inte vet namnet på ... bl a dessa två buskar. Den ljusa busken ser ut att kunna vara en Schersmin, men det finns inga blomknoppar på den (inte ännu iaf som på Doftschersminen) och den är dessutom väldigt mycket ljusare i färgen, näst intill limegrön är hela busken.

Den andra busken är grön och har inte heller den några blommor ... växer lite hipp som happ tycker jag den gör, men den står intill staketet på en kortsida i en rad på kanske 2-3 meter nånting ...

Vad kan det vara?

Åsa, mälardalen zon 2
Nr 1 svårt att se men närbilden på bladen påminner väldigt mycket om schersmin, nr 2 tycker jag ser ut som snöbär.
Cam & co
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 17-05-2007, 00:19) *
Nr 1 svårt att se men närbilden på bladen påminner väldigt mycket om schersmin, nr 2 tycker jag ser ut som snöbär.


Jo, jag tycker nr 1 också ser ut som Schersmin av något slag - men blir förvirrad då det inte verkar finnas några blommor på gång på den (har schersmin på annat håll i trädgården) och dessutom att bladen är så otroligt ljusa ...

Nr 2 ... snöbär? Då borde det bli bär på också misstänker jag? Jag kan inte komma ihåg att jag såg några sådana på den förra ået, men jag kanske får vänta och se?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon