Sussie
Jag är en skåning som numera bor i norrland och vill gärna ha tips på vad man kan odla på balkongen. Vill gärna ha både ätbart och blommor men jag är ju inte van vid denna odlingzon eller balkongodling för den delen så jag behöver lite tips. Jag har förkultiverat tomater, körsbärstomat (totem) och gula päronformade. Nu har jag haft dem ute vissa dagar och inne på nätterna men de är ju ganska kallt vissa dagar, vad är bäst? Är rädd att de blir för rangliga om jag bara har dem inne.
Kan man ha daggkåpa och salvia i balkonglådor? Tips på andra sorter som kan funka bra?
Tacksam för alla tips, både på sorter och annat bra att tänka på! smile.gif
Stella-Polaris
isbergssallad angel_not.gif

Zon 8 !!! Visste inte ens att det fanns : )

Kiruna troligtvis eller tärnafjällen...

Jag skulle hört med grannarna och folk i byn. De har bäst pejl på det.. Ett bra tips är att kolla in huset utifrån och sedan prata med den som har mest pryttlar och balkonglådor.... Hur är Tornedalskan??? : )
sqrulan
smiley_small_hug.gif

Jag bor i v-bottens inland zon 7/8.På min altan har jag väl i stort sett samma som i övriga
sverige.
Tomater och gurkor trivs nog bäst i växthus.
Daggkåpa har jag i mina rabatter,går säkert odla i balkong lådor också.
Tagetes,petunia, lobelia och måååånga fler kan du odla i dina lådor.
Sussie
Tack för tipsen jag ska prova mig fram lite.
mogge92
Du kan ju alltid prova den härdiga vindruvsorten Zilga, borde kunna gå
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon