Sandie
Jag sådde mina purpurvindor 23/3 och idag har första blomman blommat!
[attachment=3378:Bild_008.jpg] [attachment=3379:Bild_010.jpg] [attachment=3380:Bild_009.jpg]
Tar ni fortfarande in era plantor på natten?
Jag gör det men det kanske snart är dags att flytta ut helt?

Sandie
sanakan
mina luktärter står ute på natten nu och dom är fortfarande väldigt späda plantor jämfört med dina. dom är cirka 20-30 cm. men jag bor ju i Växjö, det är ju ganska långt söderut smile.gif
lissa
[attachment=3482:DSCN4323.JPG]Har kort på några i lite olika stadier...Förutom Ipomean, är det en Fire cracker vine ( ipomea liknande) Klematis viticella, och Passiflora caerula[attachment=3480:DSCN4136.JPG][attachment=3481:DSCN4329.JPG][attachment=3
482:DSCN4323.JPG][attachment=3483:DSCN3819.JPG]
myrtille
Så här ser min clematis viticella ut idag. Sorten är Alba Luxurians. Jag klippte ner den helt i höstas så allt detta har kommit i år bara. Ett tips alltså om man vill ha en snabbväxande klätterväxt. Det står att den ska blomma från juli till september. Att den gör det redan nu beror kanske på den milda vintern. Jag hoppas den fortsätter blomma senare i sommar också.
GunnelL
Wow vad fin den är redan!
Var kan man köpa dem? Är de så pass vanliga att de finns hos de flesta plantskolor, eller är de svåra att hitta?

Gunnel
Alexander-VG-zon3
CITAT (Sandie @ 29-05-2007, 19:58) *
Tar ni fortfarande in era plantor på natten?
Jag gör det men det kanske snart är dags att flytta ut helt?

Sandie[/color]


så länge det inte blir under 5c så klara dom sig fint
Dealer
Så här ser våran purpurvinda (Kniolas black) ut nu.
myrtille
CITAT (GunnelL @ 13-06-2007, 18:48) *
Wow vad fin den är redan!
Var kan man köpa dem? Är de så pass vanliga att de finns hos de flesta plantskolor, eller är de svåra att hitta?
Gunnel

Jag vet inte hur vanliga de är. Köpte min på ebay från Tyskland i fjol. Den var inte så imponerande första året, men det är väl så med klematis att de behöver tid att etablera sig första året? I år är den fantastisk. Den har egentligen ännu mer blommor än vad som framgår av bilden.
mojan
[attachment=4112:9_juni_028.jpg] Får jag bjuda på en bild av min kaprifol? Den skickar ut underbara doftvågor när vi sitter på altanen på kvällen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon