Full version: Rosen Therese Bugnet
Elisabeth-Västkustkolonisten
Handlade i lördags en del för rabatterna här på gården. En rabatt blev ju tyvärr helt förstörd när det var brand i höstas här.

Tänkte att köpa rose de resht men den var slut. Så jag köpte 2 Theres Bugnet. Bra köp eller inte?

Undrar också om jag planterade dom för tätt? Klippning nästa vår? Blir lite rädd när jag läser hur stora dom kan bli.

Men rosor i rabatten gör ju att inte alla springer rakt genom, trampar på alla perenner osv

Elisabeth
Kajsa
Klart du blir nöjd med den rosen, den blir ca 2 x 1.5 m. Blommar till hösten, zon 6 , doftar lite starkt, har rödaktiga grenar. Växer bra även på lite magrare jordar, skuggtålig och frisk rugosa ros. Har 2 st, klippte ner min ena hårt i höstas då den blev storkbent och nu har den grenat sig finare. Så glad i alla mina Kanadarosor, dom är mina basrosor.

Ophelia
Jag tycker att den rosen låter som en mycket bra ros att ha i sin trädgård. Av det jag hört och läst kan jag inte tänka mig annat än att det är en bra ros. Frisk, härdig, doftar och fin tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Ophelia @ 06-06-2007, 10:44) *
Jag tycker att den rosen låter som en mycket bra ros att ha i sin trädgård. Av det jag hört och läst kan jag inte tänka mig annat än att det är en bra ros. Frisk, härdig, doftar och fin tummenupp.gif



Och igår såg jag redan första blomknopp. Skall kolla lite närmare när jag sedan går ner och vattnar.

Tyvärr gör ingen annan här något, förutom slänga skräp överallt. Dom orkar inte ens gå till nästa papperskorg eller askfat hur skall dom orka göra något i alla rabatter här? Ibland är jag så trött på allt men kann inte låta bli att göra nåt.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon