Full version: Spaljé
Ulpan
Vi har en spalje (för närvarande utan växter) som sitter på fasaden vid entrén till vårt hus. Jag skulle vilja plantera något, men har verkligen ingen aning om vad som skulle kunna passa! Fasaden vetter mot norr, så spaljén befinner sig i absolut skugga precis hela dagen. Det finns ingen rabatt nedanför spaljén. Den clematis som växte där första sommaren vi flyttade in i huset satt direkt i marken, som är en ordinär "grusplan" runt huset. Finns det någon växt som passar att plantera i det underlaget? Eller måste vi ordna till en ordentlig rabatt med bra jord? Och hur ska man sköta växten? Jag tar tacksamt emot tips på växter som överlag är väldigt tåliga och lättskötta, då jag inte är känd för att ha så gröna fingrar ;-)
(Huset har en gul träfasad, så det vore fint med tips på blommor/växter som skulle harmoniera fint i färg.)
Jag tackar så mycket på förhand för eventuella tips och råd!
annchen
Hej!

Titta i den här tråden; jag fick mycket hjälp. Kanske kan någonting passa dig!

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=58452




Bästa hälsningar



Anna


Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon