Full version: Sabla snäckor
skogstroll
Min (skogs)trädgård är översållad av vinbärssnäckor som sitter här och där på blommor, i kompost, på varandra och snaskar.... de är ÖVERALLT. Ryktet att de ska vara harmlösa kan jag nog såga... jag har inte hjärta att klippa dem (och ölen vill de inte ha) så jag slänger dem så långt jag bara kan ut i skogen å hoppas de går vilse giggle.gif ... jag skulle kunna starta en escargot-restaurang snart ranting.gif

Nån som har samma problem?
Tesa
Du får väl annonsera eller kontakta en restaurang så kanske du kan bli av med dom.. giggle.gif
..jag hade ju faktiskt lite lust på att skaffa mig såna där men tror nog jag avstår...får nöja mej med dom där vanliga småsnäckorna som redan finns
här... unsure.gif
Miamamma
Jag plockar en halv tioliters hink varje dag och sen häller jag kokhett vatten över dom. Ibland får jag plocka två gånger om dan.
Här är det tydligen ingen som har hållit efter dom förut. (nyinflyttade) Dom sitter och äter på allt i hela trädgården. Jag hittar dom ända uppe i träden.
Är det någon som är intresserad av att köpa så tar jag gärna betalt för att plocka ihop en hink av dom j***a asen. giggle.gif
KURT
CITAT (Miamamma @ 19-06-2007, 22:36) *
Jag plockar en halv tioliters hink varje dag och sen häller jag kokhett vatten över dom. Ibland får jag plocka två gånger om dan.
Här är det tydligen ingen som har hållit efter dom förut. (nyinflyttade) Dom sitter och äter på allt i hela trädgården. Jag hittar dom ända uppe i träden.
Är det någon som är intresserad av att köpa så tar jag gärna betalt för att plocka ihop en hink av dom j***a asen. giggle.gif


Om du inte äter dem så kan du i alla fall lägga dem i komposten . De tillför både kalk och näring.
skogstroll
mina har värsta orgierna i komposten giggle.gif de verkar föredra o vara tre på en gång
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon