Joninna
Hej alla

Hoppas att denna fråga inte är uttjatad.
Jag har efter två år äntligen blivit klar med min inglasade altan, och nu ska krukväxterna inomhus få flytta ut få sommarlov.
Jag skulle behöva tips om ställningar hur man arrangerar dem utan att de står på rad på en bänk. Det ser så trist ut, och dessutom tar det plats.
Kan man arrangera dem på höjden i en pyramid på något sätt? Jag tror (bara tror) att de är för tunga för att hänga såvitt man inte kan parkera dem i någon sorts utekruka. Men vattnet måste väl kunna rinna av.
Har tänkt på en stege, men de har så smala steg...
Skulle vara väldigt tacksam för tips för jag måste börja ordna bevattningssystemet.

Mollis
Hej, nu kommer det här svaret väääldigt sent så du har säkert löst det hela redan.

Jag hade samma tanke till min altan och tog helt sonika (njaa, kanske min man hjälpte till liite, minns inte whistling.gif ) och byggde ihop tre pallar av samma virke vi haft till altan, så själva brädorna upptill är trallvirke och benen är såna där "fyrkantiga"ben (oj nu skulle min man höra mig!)

Pallarna är kvadratiska, ca 30x30 cm men det finurliga är att de alla har olika höjd, dom är 15, 30 resp. 45 cm höga. Sen kan man fylla på med hur många pallar man vill och flytta runt som man vill, mycket flexibelt "system" tummenupp.gif

Jag ska se om jag kan ordna en bild som kanske kan kasta lite ljus över det hela giggle.gif

//Mollis
Mollis
Hittade några bilder där de förekommer..så att du kanske bättre förstår idén....

//Mollis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon