Full version: Stora klumpiga stenar
skogstroll
I min trädgård finns en hoper stora tunga spetsiga stenar från när förra ägaren sprängde fram sin drömparkering... De ligger lite här och var och är rätt bökiga att göra sig av med skulle jag tro. Tänkte höra om nån har nåt tips vad man kan göra med dem för att piffa till lite? thanks.gif
pusillus
Tycker det är fint med stora stenar i trädgården, tillsammans med buskar, barrträd och lite högre perenner blir det fint avbrott, dessutom blir det ju bättre klimat med en solvarm sten, dom jämnar ut tempraturen. I sprickor och håligheter kan du plantera taklök. Om man vill dölja sten kan man ju klä in den i hönsnät/ fårstängsel och låta tex. clematis klättra över den.
kerstin z5-6
fantastiskt bra med sten:) Går göra massor av fint med sådana
Bettis
ÅÅÅ Kerstin så fint du har det smile.gif
skogstroll
ja jag får nog ändra uppfattning om stenarna flirting.gif
wolkenkrabber
tycker jag defenetivt att du ska göra! stenar är ap snyggt i en trädgård! funktionellt med smile.gif
catlady
Jag svarar som den rediga skåning jag är: Om det är bumlingar vi talar om så lägg ut dem med 1-3 meters mellanrum och måla dem vita - där du vill dela av, t.ex. mot parkeringen.
Hannele
Halva min trädgård består av sprängstenar.

[attachment=4270:2kallmur.jpg]
skogstroll
dina stenar var mycket snyggare än mina smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon