Full version: Österläge
Elin80
Har tittat på ett hus, som vi är helt förälskade i och verkligen vill ha! Trädgården är inte fullt så stor som jag skulle önska, men det får duga...750 kvm är den på. Det är en hörntomt och den allra största delen ligger i österläge. Jag gjorde t.o.m en liten ful teckning... :-) Den mindre rektangeln föreställer huset...

Det jag undrar är väl om det är okej med en trädgård i öster...Kan man odla mycket där? Grönsaker, växter, frukt, bär....?

http://i17.photobucket.com/albums/b69/Elin...pg?t=1182959371


/Elin
Gloriana
Klart du kan! Det som behöver knökasol hela dagen får du väl sätta på söder- eller sydöstsidan. yes.gif
yvonne_h
Hej Elin!

Visst kan du ha trädgård mot öster! Ju längre ut från huset du lägger din trädgård och dina land ju mer sol får du. Förövrigt planera med växter som inte fullt ut absolut kräver sol. Lycka till!

mvh Yvonne
www.lirtradgard.se
cecland
Hej!
Österläge är helt ok! Jag var först missnöjd med mitt österläge (balkongen...) men insåg sen att det finns MÅNGA fina växter som trivs bra i halvskugga. Jag själv trivs däremot inte helt bra i halvskugga. Men när det varit riktigt varmt har jag gillat att sitta där i mitt österläge i eftermiddagsskuggan. Och det går bra att gå på semester utan att skaffa vattningshjälp.
peter_tulpan
Hej, har faktiskt också en bekannt som låter som en häst när hon går, kan detta ha något med vilken zon man befinner sig i ?

/Peter_Tulpan ZONE 87
Mia_Maskros
Tror faktiskt det är mej han menar, bara för att jag har hästsvans och klapprar när jag går...orättvist om ni frågar mej !!

Mia Maskros, zone 67
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon