Full version: Blå bergvallmo
Anki V
Mina blå bergvallmo blommar som sjutton nu och det märks att de är syskon för även om de liknar varandra, så är alla olika smile.gif. Tittar man på antalet knoppar som fortfarande inte har slagit ut så kommer de att blomma länge ännu wub.gif .
Den här har lite flikigare och fladrigare kronblade än syskonen.
[attachment=4935:Sylarna_...__Large_.jpg]


Jag är bara lite fundersam över vissa av plantorna. Det är 7-8 stycken som inte ser ut som sina syskon g.gif ........ De är korta till växten, bladen är "hopknövlade" och det verkar som om blomstängeln har fastnat nere i själva plantan.

Är det här ett virus eller har plantorna en missbildning eller är det till och med så att det var lite för tufft för dom i våras mär de skulle tränga upp genom drygt 10 cm "kogödsel från påse"? Är det kanske någon insekt som ställt till det?

[attachment=4933:Sylarna_..._Medium_.jpg]
[attachment=4934:Sylarna_..._Medium_.jpg]

Mvh/Anki

kerstin z5-6
Ingen ning -men jag har en del liknande -jag trodde att det kunde bero på den extremt torra vår försommar vi haft här ..?
Anki V
Tack för supersnabbt svar. thanks.gif Torka var faktiskt ett av mina alternativ också.

Vi hade/har det ju också jättetorrt. På hela maj och juni så har det regnat 8mm och även om jag försökt att vattna så blir det aldrig samma sak. I helgen hade det lovats lågtryck och regn yahoo.gif ....Pytsan 6 mm var allt vi fick no.gif ....... i alla fall från fredag tills nu.

/Anki
kerstin z5-6
Snart kommer det - crazy.gif vi har noaks ark här sen tre dagar ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon