Full version: växter i sten?
deborah
Jag var på trädgårdsföreningen i göteborg idag. I växthusen där hade de flera växter som växte ur stenar. Jag antar att det fanns lite jord i sprickor i stenarna, men inte mycket. Det såg jättehäftigt ut så nu vill jag ha något sådant i vardagsrummet. Nån som vet hur man gör, vart man kan hitta info eller vad som helst?
kerstin z5-6
Nej -ingen jord smile.gif det är växter som naturligt trivs så



Inne har jag olika suckulenter -fetbladsväxter och liknande i sådana tråg med grus -men då mpåste de ha mycket extraljus vintertid för att vara fina
deborah
AAahh.. så kan man ju också göra. Alltså planera växter i snyggt grus. Ska prova =) Har du nått tips på nån suckulent som passar bra?
Men vad jag menade var att de hade en stor, ganska porös sten som det växte en växt i.
deborah
http://matochfritid.yle.fi/tradgardartikel.php?id=829

Funkar det här i en porös sten också måntro? Annars nöjer jag mig med en gren. Här ska pysslas =)
kerstin z5-6
Tufa eller lavasten var det nog du såg på botniska -Orkideer vill ha vitmossa(obs ej den mossa"man har till jul)- och grenar som i länken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon