Alexander-VG-zon3
hejsan hejsan

äntligen nu i värmen så öppnade sig dom första blommorna ut på mycket länge ( den vita blommade i april-maj)
dom har inte växt så bra i sommar och inte blommat heller , hoppas värmen håller i sig så dom blommar fint hela aug

[attachment=5850:sommar_168.jpg]
den vita
och så den orange färgade
[attachment=5851:sommar_169.jpg]

[attachment=5852:sommar_170.jpg]
och här är alla hibiskusarna i just denna kruka ( dom är lite ner stubbade har get bort mycket av dom) hoppas dom växer till sig mer nästa år . mina andra har inte heller velat blomma än men knoppar är där .nu väntar bara mina hibiskusar på lite medelhavs hetta ,kanske åter kommer med bilder när resten vill blomma .
lissa
Grattis Flaxss, dom är jättefina och har härliga färger..Jag vet själv hur glad man blir när dom äntligen sätter igång...
Men önska dig inte alltför mycket medelhavshetta, här har många län haft närmare 40 grader ( i skuggan så klart) och andra delen av medelhavet, typ Grekland har också temperaturer som gör att man är virrig i huvudet...och nätterna är inte sååå mycket bättre tongue.gif
Men jag skojade bara lite, för jag vet vad du menar med medelhavshetta smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (lissa @ 05-08-2007, 02:22) *
Grattis Flaxss, dom är jättefina och har härliga färger..Jag vet själv hur glad man blir när dom äntligen sätter igång...
Men önska dig inte alltför mycket medelhavshetta, här har många län haft närmare 40 grader ( i skuggan så klart) och andra delen av medelhavet, typ Grekland har också temperaturer som gör att man är virrig i huvudet...och nätterna är inte sååå mycket bättre tongue.gif
Men jag skojade bara lite, för jag vet vad du menar med medelhavshetta smile.gif


haha jag som är i Sverige har inte koll på när det blir medelhavs hetta ju . men runt 35c skulle jag vilja ha i skuggan .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon