lena:-)
Hej, är det tillrådligt att klippa ner pelargonerna i höst redan?
Har problem med förvaringen så alla centimetrar som kan sparas på är guld värt.
Alltså?
Klippa ja/nej om ja...hur mycket? och när?
(Förra vintern dog 50% av alla pelargonerna
men de flesta dog mögeldöden så i år skall de stå torrt innan de ställs in)
Fenja
Klipp du det har jag gjort alla år och det har funkat. Du behöver kanske inte klippa dem jämns med krukkanten, men ta bort så pass att de går att förvara. Klipp när det är dags att ta in dem från sommarbetet.
Mvh
Fenja
lena:-)
Skall försöka sansa mig med klippningen... wink.gif
Körde över smultronen idag med grsäklipparen. häcken tog jag ner med häcksaxen och elsladden klippte jag vid3/4 längd...så mitt klippbehov är för dagen måttligt
Eva i Skåne
Det låter som du har brått om med höstbestyren, men elsladden var väl ändå till att ta i giggle.gif
lena:-)
Ett av mina favoritnöjen i trädgården är just klippning....gärna nerklippning! Att elsladden blir kortare år från år kan möjligtvis bero på detta.
vickeva
CITAT (lena:-) @ 05-09-2007, 21:04) *
Skall försöka sansa mig med klippningen... wink.gif
Körde över smultronen idag med grsäklipparen. häcken tog jag ner med häcksaxen och elsladden klippte jag vid3/4 längd...så mitt klippbehov är för dagen måttligt

rotfl.gif

lena:-)
Snart är det nog dax...att ta fram saxen.......måttligt måttligt dock.... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon