susa
Jag tog sticklingar på min lager i slutet på juli, de är fortfarande gröna -hur lång tid kan det ta för dem att rota sig? De har stått i växthuset tills nu, men är det bättre att ha dem inne nu när det börjar bli kallt?

Susa
Åsa, mälardalen zon 2
Höst och vinter tar det extra lång tid för sticklingar att rota sig, jag har tagit lagersticklingar under våren då det går hyfsat snabbt och det tog runt 4-6månader innan jag såg rötter i hålen under krukan så lager tar ganska god tid på sig. Lite undervärme och belysning kan nog få dina sticklingar att skynda på sig något.
susa
tack, jag prövar.

Susa
TomTom
NU! Nu har lagern rotat sig, ialla fall 5 av 20 sticklingar... . Min fråga nu är vilken jord som är bäst aatt använda, citrusjord kanske?

Susa
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har mina i vanlig krukväxtjord, sån med små lecakulor i, jag brukar köpa Hasselfors krukväxtjord.
MariaS
Jag kör med Hasselfors p-jord. Inga problem med det. Sen får Lagern bo i sandblandad jord i upphöjd bänk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon