Full version: Roserbjudandet.
Limeblossom
Varför skickade Odla ut ett roserbjudande??? Bara för att tvinga ut mig och gräva en stor grop och fylla med rosor??? Har inte beställt än men det var lockande....
mamamaggan
Men usch då!!!!!!! Ja varför göra så ?????????

Man blir ju inte ett dugg sugen , men tyvärr så kan varken min man eller jag nu gräva så mycket så vi får hoppa över den här gången. -cry-.gif
renate
Skrev inlägg i rosforum, beställde bums 5 rosor,ut och gräver nu när vädret bli fint.Det är lätt att gräver nu när jorden är fuktigt och inte behövs gödning heller nu på hösten.Jag föredra höstplantering, däremot tycker jag inte om att plantera lökar,vet inte varför.En påse svarta tulpaner väntar på att blir nergrävt.
Tosan
Ja, det var lite elakt. Var så nära, men jag vågar inte med tanke på årstiden... Hoppas det kommer ett till våren åxå, eller typ i oktober med leverans till våren...
kerstin z5-6
crazy.gif På våren finns barrotade -en masse smile.gif
Tosan
biggrin.gif Längtar...
Har tänkt gå in till handelsträdgårn med beställningen till blomqvists i slutet av oktober nångång.... Väntar jag längre blir listan alldeles för lång...
Vad sa du, var det i februari man skulle ge sig på rosenposten?
Undrar när man ska begära leverans... Vågar man hoppas på en tidig vår så man hinner gräva till i slutet av maj tro g.gif
inger1
Frågade mig själv oxå
Har 4 st. Ingrid Bergman, planterad av den förre ägaren. och dom blommar till frosten säger stopp. rose.gif
Helt underbara att ge bort eftersom de är så stora.
Nu ska jag och jycken ut och gå.
Mvh a0a.gif
misSophie
Jag gråter nästan! Dom är sååå fina, jag är jättesugen! Den blålila Rhapsody eller den purpurfärgade Cardinalen...... Men ingen plats o får inte göra nån ny heller... än. *tung suck* Jag attackerade mina syskon för att kunna köpa dem varsin ros. Den ena har en pytteträdgård (bostadsrätt) den andra lägenhet med balkong. Hela mitt jag skriker VILL HA!
kerstin z5-6
krukodla då ? angel_not.gif
MariaS
Att dom bara vågar blush.gif Här står jag redan med ett tjugotal förköpta plantor som jag inte vet vart jag ska sätta g.gif får nog ta mig en stark funderare i alla fall, för man kan väl inte säga nej till det erbjudandet duh.gif eller........
AnnammA
Jag såg också roserbjudandet..." Rhapsody in Blue" missade jag i våras på "Solhaga"(handelsträdgård/plantskola i Kristianstad. Har bra rossortiment och rosintresserad personal) så... Vi får se om jag kan hålla tangentbordet i styr...

Hälsn
AnnA
misSophie
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-09-2007, 19:07) *
krukodla då ? angel_not.gif

Om dom bara inte var upptagna! biggrin.gif Suck!
Tosan
CITAT (misSophie @ 25-09-2007, 21:20) *
Om dom bara inte var upptagna! biggrin.gif Suck!

Ja, jag hoppas att de ska klara sig i hinkar över vintern... Men annars har jag några stora krukor och nån balja som jag får baxa in... Men då blir det trångt på riktigt.
För inte kunde jag hålla mig när gubben tyckte att jag kunde prova crazy.gif
kerstin z5-6
Det finns bra hinkar som man kan göra hål i botten på på tex dollarstore , ÖB o dylika företag hehe ...
Tosan
Hehe, jo dollarstore har sålt många hinkar till mig i sommar som numer har hål i botten giggle.gif Räcker 5 liter, eller behöver de större? Hade tänkt ordna stora krukor till våren, men det vore skönt om man fick försöka dra in på omfånget lite i vinter.
Tesa
Aj, aj....jag åkte dit...Jag som inte ens vet var jag ska göra av dom köpte tre klätterrosor...nu måste jag bygga nåt att klättra på också.. sweatingbullets.gif
Tosan
Nej, vad är det för fel på datorn? Beställer ett gäng rosor som man inte har nånstans att ha angry.gif
Tesa
Nä..jag har ingen aning om vad som hände...fick plötsligt ett mail som sa att jag hade beställt rosor...*förstår ingenting* dunno.gif Måtte fått nåt virus i datorn eller nåt..
Tosan
Ja samma här...Satt och tittade på de två som jag bara måste ha och drömde om våren och plötsligt kom ett mejl att jag hade beställt 4 confused.gif
Magdis
Jag läste att det skulle bli varmt under hela oktober. Kaaaanske att man ändå skulle beställa några rosor! crazy.gif

Hoppsan, nu slant jag med fingrarna och råkade beställa. ninja.gif rotfl.gif
Tosan
Ja det får vi hoppas... jag har myyyyyycket grävning kvar crazy.gif
Cathis
Än så länge har fingrarna hållt sig styr, jag är såååå stolt över mig själv.

Men jag vill ju köpa -cry-.gif tror nog jag ska titta en gång till, bara lite.
Vadå titta kan man väl -fear-.gif
AnnammA
Tittade lite bara igen... Jo, "Rhapsody in Blue" finns ju på min önskelista, och " Nostalgi" såg ju fin ut. Tittade på klockan, jaha snart dags att åka i väg och jobba... Och sedan på något vis slant det till på tangentbordet och vips hade jag beställt de två jag funderat på, plus en till crazy.gif : "John Davis" för att tjäna lite på portot whist.gif
Och nu är jag tillbaka från jobbet igen, och ångrar inte ett dugg... yahoo.gif Undrar när de kommer, så att jag kan ut och gräva...Eller först och främst: utse planteringsplatserna...
Och jag ser att det finns likaledes med hala tangentbord -kan det vara något rosvirus månne? laugh.gif
Hälsn

AnnA
Tosan
Halkfläcksjuka kanske whist.gif
misSophie
Planteringsfebern är oerhört smittsamt har fått för mig! giggle.gif
Lady Hamilton
Oj! Vad snabba de var w00t.gif Beställde den 22/9 fick mina rosor idag!!!!
Cathis
Är inte lika stolt över mig själv längre. Skulle ju bara titta men vad hände?
Fingrarna fick liv och beställde 5 stycken rosor, det finns ju inga land till
alla dom -cry-.gif Gräva, gräva gräva... åååå vad fint det kommer bli bravo.gif
Tosan
Ja det är nåt konstigt med rosor. De bara skriker till en hysteriskt om att de längtar efter att få flytta hem till en, och man kan ju inte motstå dem, och vips så står de där... dunno.gif
Cathis
CITAT (Tosan @ 26-09-2007, 22:33) *
Ja det är nåt konstigt med rosor. De bara skriker till en hysteriskt om att de längtar efter att få flytta hem till en, och man kan ju inte motstå dem, och vips så står de där... dunno.gif


Du menar inte att du också har märkt det. Vad skönt att man inte är ensam giggle.gif
Tosan
Ja jag har ju det, jag skulle ju inte ens köpa några nu, det är ju helt fel tid på året här uppe... Men likaförbannat så väntar jag 4 st...
Irene_L
sweatingbullets.gif Nej nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag försökte men det gick inte giggle.gif Nu har jag beställt 3 olika rosor. Det blev Louise Odier, Nostalgie och Rumba. Det här är dom första rosorna jag köper. Dom jag har här fanns redan när vi flyttade hit.

g.gif Undrar om jag nu kommer att hamna i rosträsket. giggle.gif giggle.gif
Anki V
CITAT (Irene_L @ 26-09-2007, 23:10) *
: g.gif Undrar om jag nu kommer att hamna i rosträsket. giggle.gif giggle.gif


Ja, det är precis så det brukar börja no.gif Det börjar med ett par tre stycken...men helt plötsligt står du där med 30-40 olika sorters rosor. Jag talar av egen erfarenhet...ändå är jag ganska lindrigt drabbad ännu...det finns dom som dragit på sig flera hundra rosor sad.gif crying.gif




rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

/Anki
AnnammA
CITAT (Irene_L @ 26-09-2007, 23:10) *
sweatingbullets.gif Nej nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag försökte men det gick inte giggle.gif Nu har jag beställt 3 olika rosor. Det blev Louise Odier, Nostalgie och Rumba. Det här är dom första rosorna jag köper. Dom jag har här fanns redan när vi flyttade hit.

g.gif Undrar om jag nu kommer att hamna i rosträsket. giggle.gif giggle.gif






Mmm yes.gif Så kan det bli...
Tosan
CITAT (Irene_L @ 26-09-2007, 23:10) *
sweatingbullets.gif Nej nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag försökte men det gick inte giggle.gif Nu har jag beställt 3 olika rosor. Det blev Louise Odier, Nostalgie och Rumba. Det här är dom första rosorna jag köper. Dom jag har här fanns redan när vi flyttade hit.

g.gif Undrar om jag nu kommer att hamna i rosträsket. giggle.gif giggle.gif


Jo.
Jag frågade om råd för att få en ros att överleva... Köpte 3 och sen har det tillkommit 7 under sommaren. Nu köpte jag 4 och dessutom jobbar jag på två rosrabatter, en liten och en stor...
Irene_L
Ojdå......Vad har jag gjort duh.gif ......Hur ska detta sluta??? g.gif sos.gif

giggle.gif a0a.gif

kerstin z5-6
Såvida du inte avbeställer Irene , så skulle jag nog säga att du redan ÄR i rosträsket -det är försent helt enkelt .. du är redan fast
ploorp crazy.gif rose.gif
Tosan
Japp, snart sitter du å kollar AoT:s roslista och rosenposten för att bestämma dig för några st som du vill ha... Och innan du vet ordet av har du hittat hundratals crazy.gif
Irene_L
Nix..ingen avbeställning här inte sleep.gif

yahoo.gif rosträsket...here I come!!!! flirting.gif
Cathis
Va bra Irene då kan vi ta följe. Jag är också på väg dit w00t.gif
Tosan
Välkomna, välkomna smile.gif
Magdis
CITAT (Irene_L @ 27-09-2007, 12:25) *
Nix..ingen avbeställning här inte sleep.gif

yahoo.gif rosträsket...here I come!!!! flirting.gif

VÄLKOMMEN NER! rose.gif giggle.gif
AnnammA
Det är ett härligt träsk!!! wub.gif

Hälsn

AnnA
Tesa
Det luktar säkert gott i det däringa rosträsket...och tänk så många man skulle kunna få plats med här...och dom gillar ju lera..hmmm... g.gif
AnnammA
...och där finns många kända celebriteter som t ex Ingrid Bergman med dotter Isabella, Leonardo da Vinci, Mozart, Paul Mc Cartney, Händel, Christopher Columbus och Anna(!) -Balsgårds.

Hälsn

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon