Jag har beställt papperskopior över nätet genom fuji, och har varit väldigt nöjd både med priset och kvalitén, och i bland har jag utnyttjat näterbjudande om att beställa 50 kort gratis och bara betala portot.(Något som är jätteläckert är att framkalla trädgårds- eller blomfoton med vita kanter!)
Visst, har man inte så stort bredband kan det ta tid att beställa, men man kan ju låta det gå medan man gör ngt annat...
Denna gången hoppade jag på ett erbjudande från fuji på stora kopior(13x15, tror jag) -man fick visst antal gratis och så fick man betala portot på 30 kr. Men denna gången blev det lite knepigare, för när jag fick tillbaka mina papperskopor var det en del av foton som var beskurna så att det blev halva huvuden. Jag ringde till kundtjänst och påtalade det hela, men det har tydligen något med att när man väljer det sk digitala formatet(istället för traditionellt format) och har olika antal pixlar på sina bilder kan det bli så...(Jag redigerar och grejar en del med en del av mina foton)Det var porträtt i liggande format som blev drabbade - de i stående format var kanon!(Och det var inte alla, som tur var...)
Ett tips till andra som nappar på erbjudandet om större format från fuji(och även andra fotofirmor.)
Hälsn

AnnA