Annie-72
Hejsan!!

Han inte med att klippa min avenbok häck under september( är ju JAS-häck vad jag förstår..) Tog första gången före midsommar och skulle behöva putsa av lite grenar som stuckit iväg.. Är det möjligt att ta det nu eller bör jag vänta tills i juni igen??? Den är tre år gammal//Annie
RibesRubusVitis
Så förtvivlat petnoga kan det inte vara. För bara en vecka sen var det ju september. Klipp du, av hjärtans lust...
Gossen Ruda
Jag putsade lite på en del av min häck förra veckan, skall ta på resten när jag får lust. Häckar har ingen almanacka.
Bassam
Hej
Jag tycker att man kan ta bort risiga granar och skadad grenar hela tiden men riktiga beskärning under JAS period undvika att beskära under oktober varför risken att bli frusit och på den här sätt kan skada häckar,
Lycka till
anjachill
Du kan fläta långa grenar inuti häcken så här års i st f att klippa. Så gjorde jag de tre första åren och häcken är i dag ca 10 cm bred och mycket tät.

[attachment=8332:Smal_häck.JPG][attachment=8333:Avenboks...d_dammen.JPG]


mvh, Anja
Annie-72
Tack för svaren allihopa, har inte haft tid förrän nu men jag tar sekatören och tar bara in de grenar som stuckit iväg värst... Tack för tipset om att fläta ihop grenarna//Annie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon