Österläge
Jag hade inte tänkt köpa så många vårlökar i år, så därför tänkte jag inte köpa genom Odla utan i en affär - trodde det skulle bli biligare när jag slapp porto. Tyvärr var jag nog lite sent ute, för både i den plantskolan och den blomsteraffären jag besökte var de nästan slut! crying.gif Till slut hamnade jag på Plantagen, jag försöker att hellre gynna mindre ställen men tänkte att nåja, de har väl iallafall mycket att välja på! Tji fick jag... Det var nästan lika utplockat där, två av fem jag hade tänkt mig fanns inte! -cry-.gif Jaja tänkte jag då, det blir iallafall billigare än om jag hade köpt på Odla! Plockade på mig några påsar och var väl rätt nöjd ändå, men kunde inte låt bli när jag kom hem, att gå in på Odla.nu och kolla vad det skulle ha blivit... Och upptäcker att det skulle blivit ganska exakt samma summa, men portot inräknat!! Plus att jag då hade kunnat få mina förstahandsval... Snyft, vad dumt att jag inte köpte här på Odla direkt!!! ranting.gif

*memo to self*: nästa år, beställ på Odla så fort erbjudandet kommer!!!
Fenja
Det är väl inte för sen än? wink.gif
Mvh
Fenja
Österläge
Åh nej, fresta mig inte! wink.gif Nä, men nu har jag ingen mer plats att plantera lökar på. Dessutom kanske de jag vill ha är slut, nu när jag har dröjt så länge... Men jag ska komma ihåg det till nästa år! yes.gif
renate
Jag köpte på Odla,och lökarna är redan i jorden.
Anders Roslagen
Odlas erbjudanden är bra, men de hade inte alla de sorter jag ville ha i år. Så jag sambeställde direkt från Holland, Eurobulb / Verberghe.
Är jättenöjd, vissa var mindre än halva priset än odlas. En hel del hade så kraftiga sidolökar att det dessutom blev dubbelt så många.
Österläge
CITAT (Anders Roslagen @ 08-10-2007, 21:27) *
Odlas erbjudanden är bra, men de hade inte alla de sorter jag ville ha i år. Så jag sambeställde direkt från Holland, Eurobulb / Verberghe.
Är jättenöjd, vissa var mindre än halva priset än odlas. En hel del hade så kraftiga sidolökar att det dessutom blev dubbelt så många.


Vad har de för hemsida? Jag var i Amsterdam med jobbet förra hösten o då köpte jag lökar, otroligt billiga jämfört med Sverige! Blir det inte dyrt med porto, om man inte beställer jättemycket?
Sylvia
Eurobulb har gratis porto om man kommer över 90 euro och det gör man ju lätt om man samlar ihop ett gäng.
Tosan
Det jag inte gillar med eurobulb är att deras sida hänger sig för mig så fort jag ska kolla... så jag får aldrig se vad de har angry.gif Frågan är om det beror på sidan eller min dator g.gif
Anders Roslagen
Det har aldrig varit några problem för mig att kajka runt på den hemsidan.

Eurobulb
renate
Inget problem att surfar runt där och så kan jag välja tyska som språk,men fraktkostnaden hittade jag inte.Fast nu är det för sent att köpa lökar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon