Nila
Jag ska möblera om i min trädgård till nästa sommar, och vill förstås försöka ta vara på så mycket som möjligt av de växter som redan finns. Bl.a. finns det ganska många höga höstaster. Jag gillar verkligen blommorna, men har svårt att se i vilket sammanhang de gör sig bäst. I många trädgårdar är de bara höga och spretiga. Finns det någon här som har någon bild över hur man kan få in höga höstaster på ett snyggt sätt??
igl
har tyvärr ingen bild men i min trädgård har jag höga höstastrar med lägre perenner framför. då ser man inte de lite fula ibland kala stjälkarna. så sätt något med lite höjd framför dem, jag har högre nävor och daggfunkia. finns ju massor med snygga perenner.
mvh
inger
Krolliljan
Jag har inte heller ngn bild men jag har mina ihop med praktlysing och drakmyntan.
De får blanda sig vilt och alla tre växer agressivt. Praktlysingen som blommat ut låter jag stå kvar och fyller ut bland de andra två. smile.gif
Nila
Okej, kanske kan funka.
Tack för tipsen. tummenupp.gif
pleximaster
Jag har fick förra året ett par plantor låga, vita astrar av min granne väldigt fina och slog ut nu i förra veckan. De är max 30 cm höga. Jättedekorativa och trevliga.

mvh plexi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon