Full version: USA.s månlandning.
Sidor: 1, 2
Betty
CITAT (Berith @ 14-12-2007, 08:26) *
Hörde på TV för ett tag sen att första gången dom försökte landa på månen så åkte dom bara swosch!! förbi. Dom hade inte tagit med i beräkningarna att det var halvmåne. yes.gif
/...


giggle.gif
sqrulan
Om det nu är ett bedrägeri alltihop så kan dom ju inte gärna erkänna det!
Det vore en fruktansvärd skandal om allt är en bluff.
Men som jag nu sade så vet jag inte vad jag ska tro alls det finns ju mycket av
både för och emot på nätet:

http://www.youtube.com/watch?v=ZxdPP7DdieI...feature=related
kompostjord
:-)
Den idioten LÅTER som om han var en duktig vetenskapsman.
Einstein har inget med gravitationen att göra, det vet varenda skolunge i mellanstadiet.
Fy vilken idiot,
*Ulrica*
Här, här och här hittar man en massa andra mer eller mindre lustiga konspirationsteorier.
kompostjord
http://www.youtube.com/watch?v=mouUUWpEec0...feature=related
Här är beviset, hehe ha ha

Ulrica, den där sista var så bra. Vilken tur att vår svenska skola utbildar i just detta ämne.
Nämligen Källkritik, även om en del elever inte förstår att den utbildas i källkritik.

Lol
Gossen Ruda
Jag är lite fundersam på hur sqrulan uppenbarligen kunde gå på en sån blåsning? Eller driver du med oss? Att USA har kunnat hemlighålla sina superhemliga fängelser tills nu är en sak eftersom allt det just har skett i hemlighet men hela rymdprogrammet med alla raketuppskjutningar inför hela världen med journalister och TV-kameror på plats och alla dessa tusentals människor inblandade, det är omöjligt att det skulle kunna vara fake. Det är visserligen bra att vara källkritisk men nån måtta får det vara. Du kanske inte var med på den tiden eller är du superkritisk mot allt vad USA gör och har gjort?
Piccante
CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 15:17) *
Om det nu är ett bedrägeri alltihop så kan dom ju inte gärna erkänna det!
Det vore en fruktansvärd skandal om allt är en bluff.
Men som jag nu sade så vet jag inte vad jag ska tro alls det finns ju mycket av
både för och emot på nätet:

http://www.youtube.com/watch?v=ZxdPP7DdieI...feature=related

Jag måste säga att jag förstår dig inte. Du hänvisar till en medioker hemsida och ett klipp på youtube som enda argument mot månlandningen men varför i hela världen skulle det; 1) inte vara möjligt att landa på månen? 2) varför skulle man ljuga om det? Ser du någon som helst vettig orsak till att ljuga om det???
sqrulan
Men jag säjer ju att jag inte vet vad jag ska tro,alltså så tror jag varken det ena
eller det andra just nu!
Vill inte diskutera det här längre men jag tycker att det är kul att läsa allt om detta,från alla
synvinklar.
Ville bara visa med YouTube filmen att sanden flyger omkring som här på jorden.
smiley_small_hug.gif
Farbror Blå
Det finns alltid människor som inte tror på annat än andra människors illvilja.

De tror på UFO-konspirationer, statsrådsmord, månlandningslögner .
Det finns till och med dom som menar att judeutrotningen är en thumbdown.gif konspiration ,att den aldrig skulle ägt rum...
Netha
Har sett några progr där man ifrågasatte månlandning och visade på många olika tecken som sa emot.

Jag tillhör den skeptiska skaran som tror att mycket men kanske inte allt ... är fejkat.
Tiden får utvisa vad som eg var sanning.
LadyG
CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 21:24) *
Ville bara visa med YouTube filmen att sanden flyger omkring som här på jorden.
smiley_small_hug.gif


Jag skulle inte ta youtube som ett sannningsvittne, det är alldeles för lätt att redigera videofilmer idag för det smile.gif
Piccante
CITAT (Netha @ 14-12-2007, 21:31) *
Har sett några progr där man ifrågasatte månlandning och visade på många olika tecken som sa emot.

Jag tillhör den skeptiska skaran som tror att mycket men kanske inte allt ... är fejkat.
Tiden får utvisa vad som eg var sanning.

hur ska tiden kunna utvisa något om man förkastar alla bevis som finns?
Netha
CITAT (Markus_H @ 14-12-2007, 21:46) *
hur ska tiden kunna utvisa något om man förkastar alla bevis som finns?

Tiden har alltid varit sanningarnas moder.

Mycket har varit sanning och sedan ändrats när tiden fått sitt.
Piccante
CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 21:24) *
Men jag säjer ju att jag inte vet vad jag ska tro,alltså så tror jag varken det ena
eller det andra just nu!
Vill inte diskutera det här längre men jag tycker att det är kul att läsa allt om detta,från alla
synvinklar.
Ville bara visa med YouTube filmen att sanden flyger omkring som här på jorden.
smiley_small_hug.gif

Jag förstår inte varför man måste misstro det? Speciellt inte när man baserar sina antaganden på youtube!!! Rymdturism lär ju vara en växande verksamhet, snart kan både du och jag åka charter till månen och nog sjutton har de varit där innan hur skulle de annars kunna resa dit? Skulle man göra det på vinst eller förlust helt utan någon aning om hur det ska gå till?
storm
Vi på odla har väl huvet på skaft flirting.gif inte gå väl vi pånå sånt med konspirationsteorier,de kan väl de hålla på om de vill men,ja jag skakar på huvet.
Lilla Birka
CITAT (storm @ 14-12-2007, 22:03) *
Vi på odla har väl huvet på skaft flirting.gif inte gå väl vi pånå sånt med konspirationsteorier,de kan väl de hålla på om de vill men,ja jag skakar på huvet.

Tyvärr är inte alla lika kloka som du crying.gif no.gif
Tezzla
Säger som Markus, VARFÖR måste man misstro? Vad är syftet? Vem vinner på det? Vem förlorar?

Konspirationsteori för konspirationsteorins skull kanske?

Gossen Ruda
En hel värld är övertygad om att det har varit folk på månen, bevisen är överväldende många, sen dyker det upp nån som förnekar det hela och visar upp en suspekt film som bevis och vips är det en del som tror på detta. Det är sånt som gör att jag aldrig tror på folk som säger sig ha upplevt saker som strider mot sunt förnuft och vetenskap. Jag tror dock inte att dessa människor ljuger medvetet utan hjärnan har kopplat fel i vissa fall. Felkopplingen gör dessutom att det är omöjligt att övertyga dessa om det riktiga, dom vet ju den "riktiga" sanningen. Möjligen trampar jag en del på tårna nu eller sparkar dom i häcken men så är det. Jag litar inte ens på mig själv ibland, minnet kan förändras utan att man märker det.
LadyG
Klart minnet förändras med åldern, det är bevisat redan.

Somrarna var aldrig så vackra som i barndomen, snön aldrig så djup som förr och så vidare. Det hade t om ett namn, just den funktionen i hjärnan men det har jag glömt nu biggrin.gif
Lilla Birka
CITAT (Gossen Ruda @ 14-12-2007, 22:21) *
En hel värld är övertygad om att det har varit folk på månen, bevisen är överväldende många, sen dyker det upp nån som förnekar det hela och visar upp en suspekt film som bevis och vips är det en del som tror på detta. Det är sånt som gör att jag aldrig tror på folk som säger sig ha upplevt saker som strider mot sunt förnuft och vetenskap. Jag tror dock inte att dessa människor ljuger medvetet utan hjärnan har kopplat fel i vissa fall. Felkopplingen gör dessutom att det är omöjligt att övertyga dessa om det riktiga, dom vet ju den "riktiga" sanningen. Möjligen trampar jag en del på tårna nu eller sparkar dom i häcken men så är det. Jag litar inte ens på mig själv ibland, minnet kan förändras utan att man märker det.

Sant talat, och det är märkligt hur en professorstitel får folk att tro på vad som helst. För det första kan man kalla sig professor utan att vara det, för det andra kan man vara professor i ett helt annat ämne. Titeln medför inte allvishet.
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 14-12-2007, 22:21) *
En hel värld är övertygad om att det har varit folk på månen, bevisen är överväldende många, sen dyker det upp nån som förnekar det hela och visar upp en suspekt film som bevis och vips är det en del som tror på detta. Det är sånt som gör att jag aldrig tror på folk som säger sig ha upplevt saker som strider mot sunt förnuft och vetenskap. Jag tror dock inte att dessa människor ljuger medvetet utan hjärnan har kopplat fel i vissa fall. Felkopplingen gör dessutom att det är omöjligt att övertyga dessa om det riktiga, dom vet ju den "riktiga" sanningen. Möjligen trampar jag en del på tårna nu eller sparkar dom i häcken men så är det. Jag litar inte ens på mig själv ibland, minnet kan förändras utan att man märker det.

Läste det i en av länkarna jag infogade tidigare (minns inte exakt i vilken nu) att det farliga med konspirationsteorier är inte teorierna i sig för de är ofta så bisarra och korkade utan de psykologiska effekterna. Lyckas man sprida misstro så hänger den sig ofta kvar. Kan man misstro det ena så kan man börja misstro det andra med och så ser man en konspiration i allt snart... då hjälper inga argument längre. Känslan av att någon kan ljuga är starkare är rationellt tänkande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon