Pankoonia
Jag ska plantera en ligusterhäck i vår och hade nästan bestämt mig för den vintergröna varianten. Men så satt jag och sökte på internet efter ligusterhäckar, och hittade en ligusterhäck med röd höstfärg som jag blev intresserad av.

http://www.odla.nu/artiklar/hosttrad_och_buskar.shtml se under "ligusterhäck i höstskrud"

Är det någon som känner till vad det kan vara för liguster och hur härdigheten är?
Anders zon 1
Har aldrig vare sig sett eller hört talas om liguster som får höstfärger. Är ganska övertygad om att växten på bilden "Ligusterhäck i höstskrud" inte är liguster (oavsett sort). Dels tycker jag inte att det ser ut som liguster, dels har liguster motsatta blad vilket växten på bilden inte verkar ha. Skulle snarare tro att det är någon form av häggmispel eller möjligen häckoxbär.
Pankoonia
Jaha, där ser man. Fast det kanske var lika bra, jag hade haft så svårt att bestämma mig annars smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon