Jaana
Är det ngn som vet varför våra tujor har blivit alldeles bruna och fula? De ser ut som att de torkat men trots ihärdig vattning har de inte tagit sig, utan de bruna partierna blir bara fler och större. Dock finns nya skott på de friska grenarna. Kan tillägga att träden är gamla och ca fem meter höga.
Nina H
Vi har en thuja som är säkert 60 år gammal. Den får ibland rätt stora bruna partier, men de försvinner bit för bit och den blir helgrön igen.
ÅsaF
Det kan vara den konstiga våren som gjort det. Mycket sol innan tjälen gått ur marken. Om du inte täckte tujan i våras med säckväv så kan det vara därför. unsure.gif
Järfälla
Jag sa likadant förra sommaren när våra stora Thujor var rätt nyplanterade. Ville få dem utbytta, men de sa att jag skulle vänta 1 år.

Jag klippte bort allt brunt. Och i år är de helt enkelt KANONfina. Jag är otroligt nöjd att jag tog Smaragd/ädelthuja och inte den rufsiga Brabant. Det är sån lyster i den. Men jag vattnar ganska flitigt, dvs ganska sällan men MYCKET.

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon