ingrids
Vet någon var man kan köpa denna fiffiga balkonglåda?


Den fiffiga balkonglådan

ingrids
Hittade en bild på nätet så jag puffar upp tråden ifall någon känner igen den nu.
myran312
Hej
Oj vad smart, det undrar jag också var man kan hitta dem??

Hälsningar myran
RibesRubusVitis
Såg att den kan beställas från Toronto:

http://uptoyoutoronto.com/cgi-bin/online/storepro.php

Lådan var dock dyr – 80 (kanadensiska) dollar.
ingrids
Med hjälp av RibesRubusVitis länk har jag lyckats ta reda på att krukan heter on-the-edge och är designad av Michael Hilgers, tillverkare Feelgood (från Holland tror jag). Har dock gått bet på att hitta svensk återförsäljare. Av svenska bloggar att döma lär de som besöker trädgårdsmässan i helgen ha en chans. Den ser ut att kunna kosta 3-400 spänn dock. Tack för hjälpen såhär långt!
lissa
Dom ser verkligen läckra ut, praktiska och bra uttänkta också, men samtidigt verkar det vara väldigt lite plats för jord och rötter...eller går jorden ner till botten av krukan så att den är delad i 2 bitar på insidani ?? >För det är väl en kruka?? eller är det jag som inte ser var själva lådan finns?? confused.gif
ingrids
Det är jag som är skyldig till att ha feletiketterat tråden - egentligen är det en kruka i två separata delar och jorden går ända ner.
skogstroll
ser intressant ut, ska hålla ögonen öppna på mässan
adesso
Vi har "on the edge" på adesso stockholm. De har gjort en billigare variant 195:- st
brun,röd,grön,naturvit,grå, mörkgrå
se www.adessostockholm.se
LadyG
CITAT (adesso @ 28-04-2008, 17:26) *
Vi har "on the edge" på adesso stockholm. De har gjort en billigare variant 195:- st
brun,röd,grön,naturvit,grå, mörkgrå
se www.adessostockholm.se


Toppen, tyckte den såg väldigt smart ut!
ingrids
Precis när jag fått den glad nyheten från annat håll smile.gif, då hann jag inte först med att berätta det ...
Tillis
Någon som vet hur "tjocka" balkongräcken den klarar av att grensla? Den verkar ju jättefiffig!!
RibesRubusVitis
Åtminstone om den som säljs i Canada står så här:

"The modern answer to the traditional balcony planter. Can be affirmed to any banister with a maximum diameter of 6 cm. 2 separate compartments makes combined planting easy. Available in black and white. Specify preferred colour during checkout in comment area."
ingrids
Jag har mailat adesso för att fråga om måtten - ifall nu den billiga modellen skiljer sig från den dyra sorten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon