Full version: Canon EOS 40D?
Lars-Olof Arvids
Jag planerar att köpa min första digitala systemkamera och funderar på en Canon EOS 40D. Vad tror ni om det valet? Finns här någon som har en sådan? Är ni i så fall nöjda med den? Finns det någon annan i samma prisklass som ni tror är bättre? Jag är främst intresserad av naturfoto: Landskap, växter, djur, fåglar, småkryp o s v.

Olle
karlsdal
Om du fotar mycket, eller har använt analog systemkamera tidigare rekomenderas den verkligen. Annars skulle jag nog rekomendera 400D istället. Själv har jag en 350D men ska snart uppgradera mig till en 40D...
Lars-Olof Arvids
Ja, jag fotar ganska mycket och använder fortfarande min analoga EOS 100. Svaren jag har fått på olika fotoforum gör mig mer och mer övertygad om att det är en EOS 40D jag ska ha.

Olle
Bee
Gratis till valet av Canon! "Kan nån kan Cannon".
Tips: ta med dina objektiv till affären och kolla att dom passar.
KURT
En internationell prisjämförelse (frakt + ev tull kan ju tillkomma)

http://www.pricegrabber.com/


http://www.bhphotovideo.com/
ninnisky
Sonen köpte en Canon 40D för några veckor sedan och alla bilderna vi sett hittills verkar superbra. Han själv är väldigt nöjd med den och alla hans gamla objektiv från EOS100 funkar.


Bettis
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 28-04-2008, 12:00) *
Jag planerar att köpa min första digitala systemkamera och funderar på en Canon EOS 40D. Vad tror ni om det valet? Finns här någon som har en sådan? Är ni i så fall nöjda med den? Finns det någon annan i samma prisklass som ni tror är bättre? Jag är främst intresserad av naturfoto: Landskap, växter, djur, fåglar, småkryp o s v.

Olle



Jag köpte en sådan för några månader sedan och är jättenöjd, nu är ju inte jag någon expert men jag är nöjd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon