Full version: Växtförslag
Annie-72
Hejsan!!

JAg håller på och försöka dela av trädgården mellan nedfart/garageuppfart och trädgård. Har satt en stenkant för att markera och i mitten av denna är det tänkt en rosenbåge. Har planterat två honungsrosor en på var sida om bågen (som ännu inte är inköpt). Sedan har jag planterat två träd, Japanska körsbärsträd och nu skulle jag vilja ha något däremellan dryga metern som blir ganska tätt, blommar vackert gärna en längre tid och gärna doftar..

Mvh Annie
vårskutt!
schersmin, syren (kort blomning), rosenbuskar, ginst (oxå kort blomning) lavendel. Förstod inte hur högt det skulle vara.
Trädet (ZonV)
Kanske Dvärgmandel?!
Annie-72
Jag har tidigare varit in på Rosenmandel men det är tidig och kort blomtid. Det får gärna passera en 70-80cm men helst inte högre.. En kanske skall satsa på någon annan ros som gör att barna och hunden inte gärna springer igenom häcken laugh.gif hehe
ingrids
De nya snygga icke gula sorterna av ölandstok - finns en sort med dubbla rosa blommor som jobbar på hela sommaren igenom (namnet helt bortblåst dock).
Annie-72
CITAT (ingrids @ 12-05-2008, 08:31) *
De nya snygga icke gula sorterna av ölandstok - finns en sort med dubbla rosa blommor som jobbar på hela sommaren igenom (namnet helt bortblåst dock).


Det lät ju lite spännande... vi får väl hoppas att ditt minne återvänder whistling.gif tummenupp.gif kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon