Full version: Jävla
aanderss
Jag är med i styrelsen i byns tennisklubb. klubben har drivit en grusbana sedan 1921. Natten till i fredags hade någon satt i gång vattnet på banan. När en man skulle till jobbet vid 7 tiden såg han det och stängde av vattnet men de han säkert rinna i en 8-9 timmar. Nu är halva banan förstörd.
vad är de för kul med att göra sådant!? Nu några veckor skall vi ha bevakning i skift på banan kvällstid.
LadyG
Taskigt, det är ju inget kul skämt - bara elakt och kostar pengar.

Ett skämt ska ju inte skada någon. Alltså måste det handlat om sabotage. sad.gif
aanderss
mm vi skulle ha öppnat banan i går men nu lär de dröja ca 2 veckor
aanderss
skall kanske tillägga att de är polisanmält och att de stod om de i skånska dagbladet i går. kommer artikelen ut på skånskans hemsida spå länkar jag till den
LadyG
Jag tycker synd om er som måste lägga ut pengar och arbete för att fixa något som inte hade behövt hända om somliga hade haft en hjärna.
*Stintan*
Usch va sur man blir på sån vandalism! ranting.gif
aanderss
förhoppningsvis kan vi fixa de själva men de tar ju tid. att ta dit en firma som gör der är inte billigt.
nattvandrarna i byn hade en svag aning om vilka som kan ha gjort detta men de har ju inga bevis.

CITAT (Stintan43 @ 11-05-2008, 13:43) *
Usch va sur man blir på sån vandalism! ranting.gif



mm de blir man värkligen
Monaxe
Så himla onödigt, man kan bli rosenrasande för mindre...
Bra att ni kan gå vakt där ett tag nu, ifall idioterna kommer tillbaka.
aanderss
mm troligt vis är de några som går i 9an för de var lediga i fredags
aanderss
har kollat banan nu och där var inget liv. nästa person kollar banan halv 1
Myosotis
verkligen ett dåligt "skämt", så onödigt att förstöra för andra. Brydde sig polisen om det?
aanderss
de fick en anmlan men de bryr sig nog inte
aanderss
banan förstörd igen men en ung tjej stängde av vattnet vid 22 tiden då de säkert runnit i 2 timmar men innan hade de sprutat sönder delar av den. nu skaffar vi lås till vattnet men de kan säkert förstöra banan på annat sätt
aanderss
hehehe nu vet vi vilka de är med 99% säkerhet! de var 3 killar i 16-18 årsåldern. 2 "svarta" killar och en svensk fd särskole elev. vår ordförande var gömd vid banan när de gick in där.
HelenJ
Vad kommer att hända nu då? Anmäler ni dem, eller nöjer er med att snacka, eller ger dem ett kok stryk? nono.gif
krellus
Till att börja med så har du/ni mina sympatier. Jag spelade själv tennis under min "ungdom" och älskade/älskar mest att spela på just grus.

Straff för dessa "undomar"?
De kan ju börja med att betala ekonomisk ersättning för att reparera skadorna. En annan idé kan ju vara att de får var med och reparera och/eller jobba gratis åt er på olika sätt. Ni kanske ska passa på att måla om klubbhuset?

Ett allvarligt snack med deras föräldrar(om de har några, det låter ju inte som att de har fått någon form av uppfostran) känns ju given.

Lycka till hur som helst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon