Full version: Tallinn-tips?
skogstroll
Hallojsan! Jag ska till Tallinn på söndag-tisdag o undrar om nån känner till något trevligt trädgårdsrelaterat (eller för den skull nån trevlig shopping eller krog) som ligger centralt?

thanks.gif
rödluvan
Sorry, jag har inget svar men ska dit i augusti och du får gärna tipsa om vad jag bör göra när jag har en eftermiddag ledig i stan.
Blackelvira
Jag kan rekomendera restaurangen Olde Hansa som ligger i gamla stan. De serverar medeltidsmat och de som jobbar är utklädda i tidstypiska kläder. Toaletterna är gjorda som gamla utedass.
skogstroll
CITAT (Blackelvira @ 19-05-2008, 11:10) *
Jag kan rekomendera restaurangen Olde Hansa som ligger i gamla stan. De serverar medeltidsmat och de som jobbar är utklädda i tidstypiska kläder. Toaletterna är gjorda som gamla utedass.


precis vad jag suktade efter!!! tack!! tummenupp.gif
caprifol
CITAT (skogstroll @ 19-05-2008, 11:35) *
precis vad jag suktade efter!!! tack!! tummenupp.gif


... men titta in på dagen och beställ bord. Det kan bli problem annars även om det är en vanlig vardagkväll.
skogstroll
aa tack för tipset, såg man kunde boka på deras hemsida!
Myosotis
vad fint det ser ut... jag blir så avundsjuk. Tallinn lär vara en jättefin stad. Du kan väl ta bilder och visa sen?
skogstroll
absolut!!! tummenupp.gif
Myosotis
Tog du några bilder? Du kan väl berätta lite?
Aqvakul
Ja. skogstroll - vi är nyfikna......
skogstroll
kommer kommer! smile.gif

Här är iaf en länk med bilder från en riktigt schysst restaurang med lite lagom medeltidskänsla, jättefint därinne och mumsiga köttbitar som smälte i mun smile.gif http://www.turismiweb.ee/se/company/RESTOR...EPPERSACK/3612/

Först tänkte vi gå på Olde Hansa men eftersom några av oss inte förstod eller uppskattade extremt medeltida menyer (fast jag hade gärna gått lös på nåt rejält) så gick vi några meter till, och det var ju rätt OK smile.gif
stella08
Jag rekommenderar gå till den lokala marknaden, den är öppen alla dagar i veckan och priserna är fortfarande låga. Där finns allt: mat, hantverk, massor med affärer - allt möjligt. Jag tror säkert att vid den tiden på året finns det en hel del trädgårdsrelaterat. Eller snarare sagt: om det finns någonstans så är det där. Men tänk på att det tar sin tid: marknaden sträcker sig över ett jätteområde.

Fråga personalen på färjan om vägen dit. Man kan gå men det finns även en spårvagn som går dit. Det ligger iaf bakom järnvägsstationen.

Annars finns det massvis med skriftlig information på engelska ombord på färjan om vad man kan hitta på i Tallinn under den aktuella tiden.
Men var inte överambitiös: tiden rinner snabbt och man hinner inte så värst mycket på de timmar man är i land. Tänk på att det är din första men inte sista resa till Tallinn!

Ha en jätte trevlig resa!
Och berätta sen hur det gick
--------------

Ojdå! Nu ser jag att mina råd är rejält försenade... Du har redan hunnit tillbaka wub.gif
skogstroll
nej som sagt man hinner inte så mycket, hade ju gärna åkt lite inåt land och sett lite mer men det får bli en annan gång smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon