Full version: Datorhjälp
Myosotis
Jag kan ingenting om datorer, jag undrar om någon kan hjälpa mig. Datorn är gammal och mobila bredbandet långsamt, så att ladda ner filmsnuttar är ingenting jag brukar försöka mig på. Vet dock att det har funkat vid åtminstone 2 tillfällen att se filmklipp på YouTube. När jag skulle göra det idag sa den "Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player." Laddade ner den aktuella versionen av Flash Player, och det gick bra. Men den säger fortfarande samma sak. Hur bär jag mig åt för att aktivera det här JavaScript?
Ramred
En första fråga tillbaka, kör du Firefox eller IE? Om du kör Firefox och även tillägget NoScript (för att få bort bl.a. reklam) så kan du behöva öppna igen för Java, genom att klicka på knappen ner i högra hörnet på webbläsaren och tillåta Java där.
Annars så gå in på www.java.com, där kan du kolla om du har java eller ej. Kanske behöver installeras om?
Vet att på en gammal maskin jag hade så fick jag hämta java och spara filen på datorn, och se till först att jag avinstallerade den gamla ordentligt, och sen köra en ny installation lokalt. Alltså inte direkt över nätet.

Det är det jag kan komma på rakt upp och ner. Hoppas det var till hjälp.


(hade skrivit vänster hörne istället för höger, det är svårt det där....)
Myosotis
Jag har IE. Kollade om Java fanns på datorn, och det gjorde det. Men jag kanske behöver installera om då... tror du jag fixar det? sos.gif
Ramred
Tror jag visst att du fixar!!

Prova först med att installera om den direkt från nätet.

OM du får felmeddelande att installationen inte blev klar, så pröva som jag skrev förut, att avinstaller den gamla, hämta hem filen och spara den på datorn, t. ex. på skrivbordet så den är lätt att hitta. Och kör en ny installation sen. Stäng ner IE innan installation.

(nån enstaka gång kan man behöva byta vilken katalog den ska installeras i, men det tar vi sen om det fortfarande strular för dig)
Myosotis
Tack så mycket för hjälpen, då ska jag försöka med det.
Ramred
Meddela gärna hur det går, och säg till om du behöver mer hjälp!
Myosotis
d010.gif Nej nu ger jag upp för idag. Blir så trött och less på det här. Det var ju en bra hemsida java har, nästan idiotsäker. Det står vad som är felet, men jag lyckas inte åtgärda det eftersom det inte överensstämmer med min dator, det måste vara en äldre version. Hur vet man hur gammal version av IE man har? [attachment=18667:kaputt.gif]
ängsvädd
Jag vet inte, men angående skript, har du kollat på Verktyg, Internetalternativ och antingen anpassade inställningar eller standard om skriptalternativen längst ner är förbockade? Jag vet inte om det hjälper.
Myosotis
Tyvärr talar min dator inte svenska... laugh.gif Därför är jag inte säker på att jag hittar det du skriver, men jag tror i alla fall att det var där någonstans jag var förut också. Där finns tre obegripliga påståenden som innehåller ordet "java", men ingen av dem var det som java tyckte jag skulle bocka för. Så nu har jag bockat för två av dem på måfå, men det krävs nystart och jag tänker INTE sitta och vänta på världens långsammaste dator nu, jag vill gå och lägga mig. Får återkomma i morgon, det kanske löser sig. thanks.gif för hjälpen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon