CurlySue
Vi testade antalya, hotellet var toppen smiley_small_hug.gif "Naula Tac", ngt liten pool thumbdown.gif . Det gick inte att bada i havet pga att 1 meter ut..så var det hala klippor under vattnet så man ramlade hela tiden. thumbdown.gif
Shoppingen var ok, och maten var god.

Det vi söker är:

en bra strand inkl hav som man kan bada i utan att slå ihjäl sig coolgleam.gif .
God mat blomma.gif
Bra shopping whistling.gif
Hyfsat centralt... inga Ving-byar..som bara innehåller turister. angel_not.gif

Kom gärna med lite förslag...vi planerar att resa i augusti... thanks.gif
estet
Icmeler! Bodde på Aqua. Nära till Marmaris med mera fart och shoppingmarknad -båttaxi, -buss, -strandpromenad.
Icmeler är ett lite mindre, lugnare och grönare ställe som också har god mat och shopping själva. Bra bad och strand.
Anic
CITAT (estet @ 02-06-2008, 11:43) *
Icmeler! Bodde på Aqua. Nära till Marmaris med mera fart och shoppingmarknad -båttaxi, -buss, -strandpromenad.
Icmeler är ett lite mindre, lugnare och grönare ställe som också har god mat och shopping själva. Bra bad och strand.



Icmeler är fint och väldigt nära till marmaris(som också är fint fast har inte lika fin badstrand). Man kan ta båturer ut till turtlebeach som är väldigt vackert, har lerbad och ett "hus" urkarvat i bergsväggen som är väldigt vakert att se på avstånd, och har man tur kan man se en jättesköldpadda bravo.gif

Men är inte marmaris och icmeler uppbyggt för turisterna, mer som sarah68 kallar för en typiskt "ving-by"?
CurlySue
med ving-by menar jag typ Blue Resorts... ett större hotellkomplex som ligger ofta en bra bit utanför centrum.
Monaxe
Marmaris, mycket liv och rörelse, bra shopping och god mat. Badet är inte så jättefint, men det funkar. Annars kan man ta en liten buss (dolmus) till en närbelägen by norr om marmaris (kommer inte ihåg vad den heter) med kanonbad.
Anic
CITAT (sarah68 @ 02-06-2008, 11:57) *
med ving-by menar jag typ Blue Resorts... ett större hotellkomplex som ligger ofta en bra bit utanför centrum.

blush.gif jag vet faktiskt inte vad en Blue Resorts är för något, men det låter litet. Marmaris och icmeler är ju inte ett hotell utan en massa hotell med riktiga baserer, affärer, pubar, discotek, strandpromenad mm. Men är en turistort som är uppbyggt för/runt turister, en ort där det inte bor folk direkt förutom de som jobbar med turister och flera åker hem till sina byar under lågsäsongen. Hoppas ni förstår vad jag menar.

När vi var där var vi tre vuxna och 7 ungdomar/barn mellan 10-18 år och vi hade alla roligt. Åker ni dit rekommenderar jag turtlebeach med sina sköldpaddor wub.gif
CurlySue
tack för era tips!! wub.gif wub.gif wub.gif
Det blev Marmaris... då vi bor i centrala stockholm till vardags..så tror jag vi kommer uppleva det som lite "lugnare" trots allt i Marmaris + att det var enda stället som hade 2 st lägenheter lediga centralt.. den perioden vi ville åka.
Kan verkligen rekommendera Fritidsresor
Vilken kanonservice de har!!

Här är lägenhetshotellet som vi ska bo på... vi får 2 st lägenheter bredvid varandra... så ska 13 åringen och 16 åringen prova att bo själva...(rysligt spännande) och 11 åringen får bo med oss, och ev, några nätter inne hos tjejerna.
[attachment=19166:turk.JPG]
Anic
Roligt, du får berätta vad ni tyckte om mamaris när ni kommer hem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon