Jesper1986
Hej!
Jag heter Jesper Lissmark Hult och är en trädgårdsintresserad kille från Karlskrona. Jag bor numera i Lund där från pendlar jag till Burlöv och jobbar som parkarbetare. Jag har varit intresserad av trädgård hela mitt liv men har inte riktigt fått utvigda mitt stora intresse eftersom jag aldrig haft en riktigt trädgård. Så under de senaste 4 åren sen jag tog studenten ungefär så har jag fått intresse för resa, cykla på enhjuling och göra eldshower. Så nästa år ska jag slå ihop alla intressen i ett. Jag ska cykla runt alla Sverige med enhjuling. Jag hade tänkt cykla genom varenda landskap för att se dess natur och sevärdigheter. Jag hade tänkt börja från Smygeshuk(Sveriges sydligaste punkt) och cykla upp längs östra Sverige upp till Terrikröset (sveriges nordligaste punkt). Eventuellet ska jag sedan cykla genom Nordnorge till Nordkapp (Europas nordligaste punkt). Från Terrikröset (eller Nordkapp) ska jag cykla genom hela västra delen av Sverige till Smygeshuk igen. Under resans gång ska blogga om min resa och samla in pengar för välgörande ändmål troligtvist blir det för sveriges natur eller till mänskliga rättigheter. Jag ska ha även ha en hemsida där man kan gå in och kolla på min blogg och lite till.
Jag precis börjat planera resrutten. Jag har gjort en del av resrutten för Södra Sverige. Klicka på länkarna nedan.

Rutten genom Skåne

Rutten genom Blekinge

Rutten genom Småland

Rutten genom Östergötland och Närke

Rutten genom Södermanland, Västmanland och Uppland

Så min fråga till er är om ni vet några vackra och/eller ovanliga trägårdar här i Sverige?
Vet ni några andra sevärdigheter som är värt och besöka?
De ska helst ligga nära min resrutt.

MVH Jesper

PS: Om ni har några frågor eller andra tips till mig. Skriv gärna till mig här eller på min mail jeier@yahoo.se
*Ulrica*
Lycka till!