Full version: Telia Anita
Allis
Hur ställer man in tid och datum på nummerpresentatören Telia Anita? Det är en äldre modell med tre knappar: Radera, plus två piltanggenter. g.gif Jag bytte batterier och då blev det fel tid och datum på den hmm...
Netha
Telia Anita.... till vänster ser du ...Ställ klockan.
aanderss
håll in båda pilknapparna några sekunder så märker du att året börjar blinka ställ in rätt år med ena pilknappen o för att växla till datum o tid använd andra pilknappen
Allis
Tack så mycket! Det ska jag genast testa. smiley_small_hug.gif
aanderss
CITAT (Allis @ 06-06-2008, 17:36) *
Tack så mycket! Det ska jag genast testa. smiley_small_hug.gif



fungerade de?
Netha
CITAT (aanderss @ 06-06-2008, 13:58) *
håll in båda pilknapparna några sekunder så märker du att året börjar blinka ställ in rätt år med ena pilknappen o för att växla till datum o tid använd andra pilknappen

Precis ... just så beskrivs på sidan jag länkade till. smile.gif
[attachment=19310:Telia_Anita.JPG]
aanderss
CITAT (Netha @ 06-06-2008, 19:09) *
Precis ... just så beskrivs på sidan jag länkade till. smile.gif
[attachment=19310:Telia_Anita.JPG]



men vår tele anita har en tendens att forta sig 5 minuter varje månad men vad gör de
Netha
CITAT (aanderss @ 06-06-2008, 19:12) *
men vår tele anita har en tendens att forta sig 5 minuter varje månad men vad gör de

5 minuter ... nä, vad gör väl det.smile.gif

Jag har nummerpresentatör i alla mina telefoner ... slipper Anitan. gav bort den för många år sedan
aanderss
CITAT (Netha @ 06-06-2008, 19:15) *
5 minuter ... nä, vad gör väl det. smile.gif

Jag har nummerpresentatör i alla mina telefoner ... slipper Anitan. gav bort den för många år sedan



jag har anitan kvar . man har ju inte den som klocka utan för att kolla vem som ringer. men varför heter den anita. uppfans den utan en som hette anita
Allis
CITAT (aanderss @ 06-06-2008, 17:01) *
fungerade de?

Ja, men det var lite krångligt ändå. Den visar fel datum nu bara. Vi kommer inte riktigt överens Anita och jag hahaha...
aanderss
CITAT (Allis @ 06-06-2008, 19:32) *
Ja, men det var lite krångligt ändå. Den visar fel datum nu bara. Vi kommer inte riktigt överens Anita och jag hahaha...



ja den är lite krånglig de kan jag hålla med om
Gossen Ruda
Det är lite bökigt att ställa in den men har man gjort det några gånger brukar det fungera. Beträffande namnet så är det enklare än "nummerpresentatör". jag har en viss aning om varför det blev just Anita, det kan vara en namnlek. När man lägger in tjänsten på station så är kommandot ANT-1. (A-Number Transceive). Sen behövs bara 2 vokaler.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon