Bettis
När jag kom hem vid lunch idag, sprang jag naturligtvis ut och tittade på mina blommor, då hörde jag att fåglarna pep lite för nära kikade i busken och där satt denna lilla plutt wub.gif och pep inte för att jag vet vad det är för fågel men gullig var den lille. Mamman eller pappan var i närheten hörde jag så jag rusade in och hämtade kameran, sedan tog jag in hundarna och lät den lille va, skärpan blev inte den bästa men ni kanske ser den i ringen som jag ritat. Bara nu inte grannarnas katter kommer sättandes ranting.gif
Sussie F-Flower
Nämen, vad roligt! wub.gif

Kanske är någon som nyss har lämnat sitt bo och inte vet hur den ska lyfta igen? no.gif

Alltid kul när man får "oväntade besök" av detta slag, i sin trädgård. tummenupp.gif

Jag sparade ner bilden så att jag kunde zooma in den, men jag ser inte ens vad som är fram eller bak på den lilla pippin... confused.gif Hoppas den får överleva i alla fall... tongue.gif
Wilmer
giggle.gif Jodå, den syns allt godingen!
Alba
Så gulligt. Är den vänd mot kameran eller ser jag fel ?

I stugan har vi en sädesärla som ligger på ägg i ett stenparti.......som i en grotta Hon tittar på mig med stora ögon när jag passerar.
Jag har funderat på att fota men är också så rädd att störa henne.
Bettis
Visst är den söt, man ser den från sidan. Jag har en bild till, det blev ju lite suddigt när fokuset kom på blomman, jag hade lite bråttom för att inte störa dom så mycket.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon