Bettis
Skulle BARA sticka in på Blomserlandet och köpa några krukor eftersom jag inte hade några stora kvar och vad blev det en st paula, en streptocarpus och en passionsblomma w00t.gif hur kunde det nu bli så igen, jag ska ju till Orust handelsträdgård i morgon och handla, ja jag säger då det. Hur sköter man en passionsblomma confused.gif har aldrig haft någon tidigare.
Alba
Vet du inte att det finns en form av magnet på alla växter. De hoppar själva ner i korgen eller kassen och följer med hem.
Det är därför man inte kan gå in i en affär som säljer växter bara för att titta.
Bettis
CITAT (Alba @ 12-06-2008, 14:46) *
Vet du inte att det finns en form av magnet på alla växter. De hoppar själva ner i korgen eller kassen och följer med hem.
Det är därför man inte kan gå in i en affär som säljer växter bara för att titta.



rotfl.gif är det så det är, jag trodde att det var personalen som plockade i varor när jag inte såg det flirting.gif
Sussie F-Flower
Hahaha, Ni är så roliga allihopa här, som verkar ha så spontana både frågor och svar...!!!

Snygga färger på blommorna! Jag hade oxå fallit pladask för dessa...!!!!

Nu när det regnar så mycket så ska det väl inte vara något problem med bevattningen heller, så jag önskar lycka till med dessa växter hela sommaren, samt önskar att du "klarar dem" till nästa år!

smiley_small_hug.gif Sussie.
Wilmer
Vilken läcker färg på din streptocarpus, den hade jag haft svårt att motstå! Just nu springer du väl och fyller varukorgarna på Orust naughty.gif
Fågelvägen
"Nu när det regnar så mycket så ska det väl inte vara något problem med bevattningen heller" VADÅ REGNAR? Du skojar väl Sussie? Hos oss står syrenerna helt hopskrynklade och skriker efter vatten.
Kajsa i Arvika
Samma här.. regndropparna dunstar bort innan de ens träffar asfalten.. Gräsmattorna e brunbrända på sina ställen... Längtar efter ett riktigt åskväder som rensade luften litegrann..
Bettis
CITAT (Wilmer @ 13-06-2008, 13:30) *
Just nu springer du väl och fyller varukorgarna på Orust naughty.gif


Kom inte iväg idag, fick åka till Blå Stjärnan och ta bort stygnen på Zappos öra, men det blir nog i nästa vecka istället giggle.gif
Platinum
CITAT (Kajsa i Arvika @ 13-06-2008, 13:54) *
Samma här.. regndropparna dunstar bort innan de ens träffar asfalten.. Gräsmattorna e brunbrända på sina ställen... Längtar efter ett riktigt åskväder som rensade luften litegrann..


Får man gissa på region södra Sverige? Här har det regnat i tre dagar nu, fast inte ihållande utan i omgångar.
Bettis
CITAT (Platinum @ 13-06-2008, 16:05) *
Får man gissa på region södra Sverige? Här har det regnat i tre dagar nu, fast inte ihållande utan i omgångar.


Ja i Göteborg kom det 8 droppar igår och 6 droppar idag crying.gif
pejori
Tror det är nått fel på Blomsterlandet... g.gif g.gif
Sist jag var där, var jag bara shaufför. och nån la ner fyra rosa krukrosor samt violer i min korg. (som någon hängde på min arm.) duh.gif duh.gif
Tror dom där prydnadstrollen är lite skumma jag. g.gif g.gif
Ingrid Zon3
Ojoj, jag som måste iväg och köpa lite stora krukor imorgon... Jag får väl räkna mina oplanterade plantor innan jag far så kanske det klarar sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon