deus93
Hej.

Första gången jag skriver här, så vet inte om inlägget ligger rätt...
Problemet är iaf att några av mina plantor (avokado,chili), har fått missfärgningar. Avokadon är tom
väldigt extrem och några blad ser ut som dem håller på att torka ut nu.

Undrar om detta beror på näringsbrist, eller om det är nått annat? Svaret är säkert väldigt enkelt, men ni kanske har lite tips och råd. Annars växer det o frodas som aldrig förr här, så problemen existerar bara på 2-3 plantor.

Bifogar även två bilder. kanske inte bästa kvalitén men dom är tagna med mobilen.. Hoppas det syns iaf..



[attachment=19894:Avokado.JPG]

[attachment=19895:Chili.JPG]


Detta är första gången ja odlar nått överhuvudtaget, så hoppas mina frågor inte är allt för dumma.. tongue.gif

Mvh/ Tommy
Fenja
Hej och välkommen hit!
Det finns inga dumma frågor. Jag vet inte vad dina växter kan ha råkat ut för, jaga är inte bra på just de växtslagen. Men har du kollat om det finns någon ohyra på dem? Den andra bilden skulle kunna vara trips av skadorna att döma. Du kan kolla hos Växtdoktorn om du känner igen symptomen. Googla respektive ohyra för att se bilder på dem.
Mvh
Fenja
Piccante
avokadon ser solbränd ut, ställ den s.kuggigare
lissa
Om du har en riktigt stark lupp/förstoringsglas så är det väldigt bra när man ska titta på speciellt undersidan av bladen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon