Hej alla,

Vi har precis köpt vårt allra första hus och därmed är jag helt ny när det gäller det här med trädgård. Jättekul att pyssla i trädgården tycker jag men det finns så klart massor med frågor....

Det är så att baksidan av vår trädgård har en slänt upp mot grannen. De som tidigare bott här har inte varit så flitiga trädgårdspysslare så det mesta är lite eftersatt och så också slänten. Slänten är till hälften våran och till hälften grannens. De är dock inte några trädgårdsdyrkare heller utan har i princip avsagt sig sin del av slänten. Den är som sagt var väldigt eftersatt och om man river lite bland ogräset och de här gråa växterna (vet ej vad de heter, men det är någon form av marktäckare som ger vita blommor en del av sommaren, ni vet säkert vad de heter smile.gif) så ligger det kalkstensplattor lite här och var. Enligt grannen ovan har någon som bott här tidigare lagt dem där och planterat de här gråa växterna mellan. Tanken var väl då att de skulle växa just mellan plattorna men de har nu tagit över hela slänten och konkurrerar med diverse ogräs. Omöjligt att rensa! Enligt den bilden som jag har lagt in nedan på slänten (satte ihop den så det skulle bli en lite bättre överblick) så fanns det även ett jättestort buskage av syrener längst bort till höger när vi flyttade in. De har vi nu rensat bort och vet inte riktigt vad vi ska göra med resten heller. Syrener är ett otyg som avger hur mycket rotskott som helst. Jättefina en kort tid av sommaren. De är inte alls nödvändiga att ha kvar heller om det nu går att få bort och det finns något bättre tips.

Så till min huvudsakliga fråga... vad kan man hitta på med slänten?

Överös mig gärna med tips o funderingar kring slänten och låt inspirationen flöda! smile.gif

....Lägger in en bild till där ni kan se hur slänten ser ut lite från sidan... ni får kanske en bättre uppfattning på lutningen då.